Skip to main content

ଗତ ଦିନ 'ପୂର୍ବ', ଓ ପୂର୍ବ-ଦକ୍ଷିଣ-ପୂର୍ବ ଦିଗରେ ଥିବା ବସ୍ତୁ ଦୋଷ ଓ ତାହାର ପ୍ରତିକାର ଉପରେ ଲେଖିଥିଲି। ଆଜି, ଦକ୍ଷିଣ-ପୂର୍ବ ଓ ଦକ୍ଷିଣ-ଦକ୍ଷିଣ-ପୂର୍ବ ଦିଗରେ ଥିବା ବାସ୍ତୁ ଦୋଷ ଓ ତାହାର ପ୍ରତିକାର ଲେଖୁଅଛି-।[ପ୍ରସ୍ତୁତ ଲେଖା ' ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସୌଭାଗ୍ୟ' ରୁ ଉଦ୍ଧୃତ].

 ୩) ଦକ୍ଷିଣ-ପୂର୍ବ ଦିଗ - (ଲାଲ୍‌) (ଅଗ୍ନିତତ୍ୱ)

ଏହି ଦିଗର ଗ୍ରହ ଦେବତା ଶୁକ୍ର ଅଟନ୍ତି । ଶୁକ୍ର ଭୈାତିକ ସୁଖ, ବିବାହ ଓ ଧନର କାରକ ଅଟନ୍ତି । ଅଧିକରୁ ଅଧିକ ଧନ ରୋଜଗାର କରିବା ଓ ସଂଚୟ କରିବା, ଅଧିକରୁ ଅଧିକ ଘରଦ୍ୱାର କରିବା, ସୁନା ଗହଣା କରିବା ଓ ଅଧିକରୁ ଅଧିକ ବାହାନ ଆଦି ଶୁକ୍ରର କାରକ ଅଟେ । ଯଦି ଏହି ଦିଗ ଅସନ୍ତୁଳିତ ଥାଏ ତେବେ ବାରମ୍ବାର ଦୁର୍ଘଟଣା ହୋଇଥାଏ ଓ ହାତରେ ଟଙ୍କା ରହେନାହିଁ । ବିବାହରେ ବିଳମ୍ବ ଓ ସନ୍ତାନ ଜନ୍ମରେ ମଧ୍ୟ ବିଳମ୍ବତା ଦେଖାଯାଇଥାଏ । ଯେତେକ ପ୍ରକାରର ସରକାରୀ ସଂସ୍ଥା ଅଛି ଯଥା-ଇନ୍‌କମ୍ ଟାକ୍‌ସ ଏବଂ କଷ୍ଟମ ଡିପାର୍ଟମେଂଟ୍ ଆଦି ଏହି ଅଗ୍ନି ତତ୍ୱକୁ ବୁଝାଇଥାଏ । ଯଦି ଏହି ଦିଗ ଦୁର୍ବଳ ଥାଏ ତେବେ ଉପରୋକ୍ତ ଡିପାର୍ଟମେଂଟ୍ ପକ୍ଷରୁ ଚଢ଼ାଉ ହେବାର ସମ୍ଭାବନା ରହିଥାଏ । ଲାଲ୍ ରଙ୍ଗର ୧୫ ୱାଟ୍ ବଲ୍‌ବ୍ ଏହି ଦିଗର ଦୋଷକୁ ସମାଧାନ କରେ ।

            ଯେତେବେଳେ ଏହି ଦିଗ ବର୍ଦ୍ଧିତ ହୋଇଥାଏ ତେବେ ଆପଣ ସମାଜ ସହିତ ଏତେ ଜଡ଼ିତ ହୋଇଯାଆନ୍ତି ତାହା ସମୟର ଅପଚୟ ମାତ୍ର ଅଟେ । କୈାଣସି ପ୍ରକାର ଲାଭ ମିଳିନଥାଏ । ଲାଲ୍ ରଙ୍ଗ ଏହାର ସମାଧାନ ଅଟେ ।

            ଦକ୍ଷିଣ-ପୂର୍ବ ଦିଗରେ ଶୈାଚାଳୟ, ବେଡ୍‌ରୁମ୍‌, ଏହି ଦିଗ ଯଦି କଟି ଥାଏ ବା ବର୍ଦ୍ଧିତ ହୋଇଥାଏ ତେବେ ଏହି ଦିଗରେ ବାସ୍ତୁ ଦୋଷ ଉତ୍ପନ୍ନ ହୋଇଥାଏ ।

            ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟଗତ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣରୁ ହୃଦୟରୋଗ, ଡିପ୍ରେସନ୍ କିମ୍ବା ଆତ୍ମହତ୍ୟା କରିବାର ପ୍ରବୃତି ଆଦି ଦେଖାଯାଏ । ଆର୍ଥିକ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣରୁ ବ୍ୟବସାୟରେ କ୍ଷତି ଓ ଉଧାର ଦେଇଥିବା ଟଙ୍କା ମିଳିନଥାଏ । ଚାକିରି ମିଳିବା ଏକ ସମସ୍ୟା ହୋଇଥାଏ ।

            ସାମାଜିକ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣରୁ ପତି ଓ ପତ୍ନୀ ଭିତରେ ଭଲ ସମ୍ପର୍କ ରହେନାହିଁ । ବିବାହ ହୋଇ ନଥାଏ । ସଦାସର୍ବଦା ଘରେ ଝଗଡ଼ା ଲାଗି ରହେ । କୋର୍ଟ କେସ୍ ଓ ପୋଲିସ୍ କେସ୍‌ର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୋଇଥାନ୍ତି । ନିଜର ପତ୍ନୀ ଥିବା ସତ୍ୱେ ଅନ୍ୟ ନାରୀ ସହିତ କୁସମ୍ପର୍କ ରହିଥାଏ ।

            ଏହି ଦିଗର ଦୋଷକୁ ଦୁରିଭୁତ କରିବା ପାଇଁ ଉପାୟ ଗୁଡିକ ନିମ୍ନରେ ଦିଆଗଲା । ଶୈାଚାଳୟର ଦ୍ୱାର ସଦାସର୍ବଦା ବନ୍ଦ୍ ରଖନ୍ତୁ । ନିଜର ବେଡ୍‌ରୁମ୍ ଦକ୍ଷିଣ-ପଶ୍ଚିମ ଦିଗରେ ରଖନ୍ତୁ ।

            ଏହି ଦିଗ ଅସନ୍ତୁଳିତ ଥିଲେ ଛୋଟ ଛୋଟ କଥାରେ ପରିବାରର ସଦସ୍ୟମାନେ ଝଗଡ଼ା କରିଥାନ୍ତି । ସେମାନେ ସବାସର୍ବଦା ଭାବନ୍ତି ଯେ ଟଙ୍କା ହିଁ ସବୁକିଛି ଅଟେ କିନ୍ତୁ ସମ୍ପର୍କକୁ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଅନ୍ତି ନାହିଁ । ହଳଦିଆ ରଙ୍ଗ ଏହାର ସମାଧାନ ଅଟେ ।

            ଏହି ଦିଗରେ ମିକ୍‌ଶ୍ଚର୍ ଗ୍ରାଇଣ୍ଡର୍ ରଖିବା ଉତମ ଅଟେ । ଏହି ଦିଗରେ ଶୟନ କକ୍ଷ କରିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ । ଯଦି କରାଯାଏ ତେବେ ପରିବାରର ସଦସ୍ୟ ମଧ୍ୟରେ ଝଗଡ଼ା ଲାଗି ରହେ ଏବଂ ସମସ୍ତେ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ସନ୍ଦେହ ଦୃଷ୍ଟିରେ ଦେଖନ୍ତି ।

            ଏହି ଦିଗର ଦୋଷର ନିରାକରଣ ପାଇଁ ହୀରାକୁ ଭୂମି ତଳେ ସ୍ଥାପନ କରନ୍ତୁ । ଏହି ଦିଗର ଗ୍ରହସ୍ୱାମୀ ଶୁକ୍ର ଅଟନ୍ତି । ଦିକ୍‌ପାଳ ଶକ୍ତି ଅଟନ୍ତି । ଏହି ଶକ୍ତିର ଚିତ୍ରକୁ ରୁପାରେ ଅଙ୍କିତ କରି ଓ ଯଥାବିଧି ପୂଜନ ହବନ କରି ଏହି ଦିଗରେ ମାଟି ତଳେ ସ୍ଥାପନ କରନ୍ତୁ ।

ଏହି ଦିଗକୁ ଧନର ଦିଗ କୁହାଯାଏ ।

ଯଦି ଏହି ଦିଗରେ ଦୋଷ ଥାଏ ତେବେ-

-ଆର୍ଥିକ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଉନ୍ନତି କରିପାରନ୍ତି ନାହିଁ ।

- ହାତରେ ଟଙ୍କା ରହେନାର୍ହି ।

- ଲାଭରେ ହାନି ହୁଏ ।

- ନୂତନ ସୁଯୋଗ ଆର୍ଥିକ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଆସେନାହିଁ ।

- ଆର୍ଥିକ କ୍ଷେତ୍ରରେ କୈାଣସି ପ୍ରକାରର ଝଗଡ଼ାକୁ ସମାଧାନ କରିପାରନ୍ତି ନାହିଁ ।

-  ଆପଣଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଭଲ ବୁଝାମଣା ରହେନାହିଁ ।

ନିରାକରଣ-

- ଗୋଲ୍‌ଡ୍ ଫିସ୍ ର ଫଟୋ କିମ୍ବା ଗୋଲ୍‌ଡ୍ ଫିସ୍‌ରକୁ ଆକ୍ୱାରିୟମ୍‌ରେ ରଖନ୍ତୁ ।

- ଏହି ଦିଗରେ ୧୫ ୱାଟ୍‌ର ଲାଲ୍ ରଙ୍ଗର ବଲ୍‌ବ ଜଳାନ୍ତୁ ।

- ଏହି ଦିଗରେ ମନି ପ୍ଲାଂଟ୍ ସ୍ଥାପନ କରନ୍ତୁ ।

(୪) ଦକ୍ଷିଣ-ଦକ୍ଷିଣ-ପୂର୍ବ - (ଲାଲ୍‌) (ଅଗ୍ନିତତ୍ୱ)

ଆତ୍ମ ବିଶ୍ୱାସ ଏବଂ ଶକ୍ତିର ଏହି କ୍ଷେତ୍ର ଅଟେ । ଯଦି କୈାଣସି ଭବନରେ ଏହି କ୍ଷେତ୍ର ଦୁର୍ବଳ ଅଛି ତେବେ ଘରର ସଦସ୍ୟମାନେ ଶକ୍ତି ରହିତ, କମ୍ ସହନଶକ୍ତି ଓ ଯେକୈାଣସି ଜିନିଷର ଆଗ୍ରହ ପ୍ରକାଶ କରିବାରେ ନ୍ୟୁନତା ଆଣିଥାଏ । ସଦାସର୍ବଦା ଅଳସୁଆ ହୋଇ ରହିଥାଏ । ଆତ୍ମ ବିଶ୍ୱାସରେ ଘୋର ଅଭାବ ଦେଖାଦେଇଥାଏ । ଏହି ଦିଗ ରୋଷେଇ ଘର ପାଇଁ ଆଦର୍ଶ କ୍ଷେତ୍ର ଅଟେ । ଏହି କ୍ଷେତ୍ର ଯଦି ସନ୍ତୁଳିତ ଥାଏ ତେବେ ଘରର ସଦସ୍ୟମାନଙ୍କର ମନ ଆତ୍ମ ବିଶ୍ୱାସ ଓ ସକାରାତ୍ମକ ଉର୍ଜା ରେ ଭରପୁର୍ ହୋଇ ରହିଥାଏ । ସାଧାରଣତଃ କୈାଣସି ରୋଗ ସେମାନଙ୍କୁ ଆକ୍ରମଣ କରିପାରନ୍ତି ନାହିଁ । ସେମାନେ ସଦାସର୍ବଦା ନୂତନ ବିଶ୍ୱାସର ସହିତ ଯେକୈାଣସି କାର୍ଯ୍ୟକୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ପାଇଁ ଆଗ୍ରହ ପ୍ରକାଶ କରିଥାନ୍ତି ।

continue....


Comments

Popular posts from this blog

  ଶ୍ରୀ ବିଦ୍ୟା—[ 51 ]- 24 - 07 -202 1 ଶ୍ରୀ ବାଲା-ବାଞ୍ଛା - ଦାତ୍ରୀ - ସ୍ତୋତ୍ରମ୍- ଐଂ ବିଦ୍ୟାକ୍ଷମାଲାସୁକପାଲମୁଦ୍ରାରାଜତ୍କରାଂ କୁନ୍ଦସମାନକାନ୍ତିମ୍ । ମୁକ୍ତାଫଲାଲଙ୍କୃତଶୋଭନାଙ୍ଗୀଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ବାଙ୍ମୟସିଦ୍ଧିହେତୋଃ ॥ ୧॥ କ୍ଲୀଂ ଭଜେ କଲ୍ପବୃକ୍ଷାଧ ଉଦ୍ଦୀପ୍ତରତ୍ନାସନେ ସନ୍ନିଷଣ୍ଣାଂ ମଦାଘୂର୍ଣିତାକ୍ଷୀମ୍ । କରୈର୍ବୀଜପୂରଂ କପାଲେଷୁଚାପଂ ସପାଶାଙ୍କୁରାଂ ରକ୍ତବର୍ଣାଂ ଦଧାନାମ୍ ॥ ୨ ॥ ସୌଃ ବ୍ୟାଖ୍ୟାନମୁଦ୍ରାମୃତକୁମ୍ଭବିଦ୍ୟାଂ ଅକ୍ଷସ୍ରଜଂ ସନ୍ଦଧତୀଂ କରାବ୍ଜୈଃ । ଚିଦ୍ରୂପିଣୀଂ ଶାରଦଚନ୍ଦ୍ରକାନ୍ତିଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ମୌକ୍ତିକଭୂଷିତାଙ୍ଗୀମ୍ ॥ ୩॥ ପାଶାଙ୍କୁଶୌ ପୁସ୍ତକମକ୍ଷସୂତ୍ରଂ କରୈର୍ଦଧାନାଂ ସକଲାମରାର୍ଚ୍ୟାମ୍ମ୍ । ରକ୍ତାଂ ତ୍ରିଣୋତ୍ରାଂ ଶଶିଶେଖରାଂ ତାଂ ଭଜେଽଖିଲର୍ଧ୍ୟୈ ତ୍ରିପୁରାଂ ଚ ବାଲାମ୍ ॥ ୪॥ ଆରକ୍ତାଂ ଶଶିଖଣ୍ଡମଣ୍ଡିତଜଟାଜୂଟାନୁବଦ୍ଧସ୍ରଜଂ      ବନ୍ଧୂକପ୍ରସବାରୁଣାମ୍ବରଧରାଂ ରକ୍ତାମ୍ବୁଜାଧ୍ୟାସିନୀମ୍ । ତ୍ୱାଂ ଧ୍ୟାୟାମି ଚତୁର୍ଭୁଜାଂ ତ୍ରିଣୟନାମାପୀନରମ୍ୟସ୍ତନୀଂ      ମଧ୍ୟେ ନିମ୍ନବଲିତ୍ରୟାଙ୍କିତତନୁଂ ତ୍ୱଦ୍ରୂପସମ୍ପତ୍ତୟେ ॥ ୫॥ ଆଧାରେ ତରୁଣାର୍କବିମ୍ବରୁଚିରଂ ସୋମପ୍ରଭଂ ବାଗ୍ଭବଂ      ବୀଜଂ ମାନ୍ମଥମିନ୍ଦ୍ରଗୋପକନିଭଂ ହୃତ୍ପଙ୍କଜେ ସଂସ୍ଥିତମ୍ । ରନ୍ଧ୍ରେ ବ୍ରହ୍ମପ...
 
 ପ୍ରସ୍ତୁତ ପୁସ୍ତକ, 'ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସୌଭାଗ୍ୟ' ରୁ ଉଦ୍ଧୃତ- ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସ୍ଥାପତ୍ୟ ବେଦର ଏକ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ବେଦର ଅର୍ଥ ଜ୍ଞାନ ଅଟେ । “ ବିଶ୍ୱକର୍ମା ପ୍ରକାଶ ” ସବୁଠାରୁ ପ୍ରାଚୀନତମ ଗ୍ରନ୍ଥ ଅଟେ । ଏହାର ଲୋକପ୍ରିିୟତା ବିଶେଷ ଭାବେ ଉତର ଭାରତରେ ପାଳିତ ହେଉଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ଉପଲବ୍ଧ ଅଟେ । ଯଥା-ମତ୍ସ୍ୟ ପୁରାଣ , ଅଗ୍ନି ପୁରାଣ , ଭବିଷ୍ୟ ପୁରାଣ ଓ ବୃହତ ସଂହିଁତା । ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ବିଶେଷ ପରିଲିଖିତ ହେଉଅଛି ଯଥା-ମୟମତମ୍‌ , ମାନସାର , ସମରାଙ୍ଗଣ ସୁତ୍ରଧାର , ରାଜବଲ୍ଲଭ ଏବଂ ମନୁଷ୍ୟାଳୟ ଚନ୍ଦ୍ରିକା । ପ୍ରତିମା ବିଜ୍ଞାନ ନାମକ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁର ଏକ ଅଭିନ୍ନ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ଚାରୋଟି ବେଦ ଯଥା-ରିଗ୍‌ , ଯଜୁର୍ବେଦ , ଅଥର୍ବ ବେଦ ଏବଂ ଶାମବେଦ ଅଟେ । ଯଜୁର୍ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ଦେବତାଙ୍କର ମନ୍ତ୍ର ସହିତ ଆହୁତି ଦିଆଯାଇଥାଏ ଏବଂ ଏହି ବେଦରେ କର୍ମକାଣ୍ଡ ଉପରେ ବିସ୍ତୃତ ବର୍ଣ୍ଣନା କରାଯାଇଅଛି । ସାମ୍‌ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ମନ୍ତ୍ରକୁ କିପରି ଛନ୍ଦ ଓ ଗାୟନ ରୂପରେ ପ୍ରାର୍ଥନା କରାଯାଏ ତାହା ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇଅଛି । ଅଥର୍ବ ବେଦରେ ଜୀବନର ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଜ୍ଞାନକୁ ବର୍ଣ୍ଣ ନା କରାଯାଇଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଗ୍ରନ୍ଥ ଯଜୁର୍ବେଦର ଅଧିକ ନିକଟତର ଅଟେ । କାରଣ ଏହି ବେଦ ଯଜ୍ଞ ଉପରେ ବିଶେଷ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଅଛି । ବେଦ ବହିଗୁଡିକୁ କୈାଣସି ପୁରୁଷ ବ୍ୟକ୍ତି ଲେଖନାହାଁନ୍ତି । ତେଣୁ ...