Skip to main content

 

ପଞ୍ଚ ତତ୍ଵ- ପୃଥିବୀ ତତ୍ତ୍ଵ-

ପଞ୍ଚ ତତ୍ତ୍ଵର ସମନ୍ଵୟ ହୀନତା ବାସ୍ତୁ ଦୋଷ ଉତ୍ପନ୍ନ କରିଥାଏ ଓ ସମନ୍ବୟତା ବାସ୍ତୁ ଦୋଷ ଦୂରୀଭୂତ କରି ସମ୍ମୁନ୍ନୟ ଉନ୍ନତି ଆଣିଥାଏ। ଆସନ୍ତୁ ଜାଣିବା ପଞ୍ଚ ତତ୍ଵ କଣ ଅଟେ ଓ ତା' ଦ୍ଵାରା ବାସ୍ତୁ ଦୋଷର କାରଣ ଓ ପ୍ରତିକାର କଣ ଅଟେ. 

ପୃଥିବୀ ତତ୍ୱ -

            ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡରେ ଆମେ ପଂଚତତ୍ୱର ସ୍ଥିତି ପାଇଥାଉ । ଯଥା-ପୃଥିବୀ, ଜଳ, ଅଗ୍ନି, ବାୟୁ ଓ ଆକାଶ । ଆସନ୍ତୁ ଆମେ ପୃଥିବୀ ତତ୍ୱ ଉପରେ ଜାଣିବା । ଶରୀରକୁ ବଂଚାଇବା ପାଇଁ ଯେଉଁ ଉର୍ଜାର ଆବଶ୍ୟକତା ଥାଏ । ଯଥା-ଖାଦ୍ୟ, ଗୃହ ଆଦି ଉର୍ଜାର ତତ୍ୱ ହେଲା ପୃଥିବୀ ତତ୍ୱ । ଏହା ପୃଥିବୀ ତତ୍ୱ ହଳଦିଆ ରଙ୍ଗ ଅଟେ । ଏହି ପୃଥିବୀ ତତ୍ୱ ମୂଳାଧାର ଚକ୍ର ସହିତ ସମ୍ପର୍କ ରଖିଅଛି । ଏହାର ତନ୍‌ମାତ୍ରା ଗନ୍ଧଅଟେ । ଏହି ତତ୍ୱ ଶାରିରୀକ ଓ ଆର୍ଥିକ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ସଦାସର୍ବଦା ଚେଷ୍ଟା କରିଥାଏ । ଯଥା ଧନ, ସାଙ୍ଗସାଥି ଏବଂ ସମ୍ପର୍କ । ଏହି ତତ୍ୱ ଅନ୍ନମୟ କୋଶସହିତ ସମ୍ପର୍କ ରଖିଥାଏ । ଏହା ସ୍ଥୁଳଶରୀରକୁ ବୁଝାଇଥାଏ.

ଶତକଡ଼ା ୯୮ ପ୍ରତିଶତ ବ୍ୟକ୍ତିମାନେ ଅନ୍ନମୟ କୋଶରୁ ଉର୍ଦ୍ଧ୍ୱକୁ ଯାଇପାରନ୍ତି ନାହିଁ । ସେମାନେ ସଦାସର୍ବଦା ଖାଇବା ପିଇବା, ଶାରିରୀକ ପ୍ରବୃତି ଏବଂ ମଦ୍ୟପାନରେ ଦିନ ଗୁଡିକ ବ୍ୟତିତ କରିଥାନ୍ତି । ଏହି ତତ୍ୱର ଲୋକକୁ ଭୁଲୋକକୁହାଯାଏ । ଏହି ତତ୍ୱର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ହେଲା ଆର୍ଥିକ ସୁରକ୍ଷା ଓ ସ୍ଥିରତା ।

ଯଦି କୈାଣସି ବ୍ୟକ୍ତି ପାଖରେ ଏହି ତତ୍ୱ ସନ୍ତୁଳିତ ଥାଏ ତେବେ ସେହି ବ୍ୟକ୍ତି ଶାନ୍ତିପୁର୍ଣ୍ଣ ଜୀବନଯାପନ କରିଥାଏ । ତାଙ୍କର ପ୍ରଚୁର ଆତ୍ମବିଶ୍ୱାସ ଥାଏ ଏବଂ ତାଙ୍କର ଉନ୍ନତି ପଥରେ କେହି ବାଧା ସୃଷ୍ଟି କରିପାରିନଥାନ୍ତି । ପ୍ରତ୍ୟେକ କାମ ସହଜରେ ହୋଇଥାଏକାରଣ ସେ ବ୍ୟକ୍ତି ପ୍ରଚୁରତା ଓ ସମଗ୍ର ଉର୍ଜା ସହିତ ସମ୍ପର୍କ ରଖିଥାଏ । ଶାରିରୀକ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ମଜ୍‌ବୁତ୍ ଥାଆନ୍ତି । ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଭଲ ରହେ । ସେ ରହୁଥିବା ଘରେ ଯଦି ଏହି ତତ୍ୱ ସନ୍ତୁଳିତ ଥାଏ ଜୀବନର ସମସ୍ତ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣରୁ ଯଥା-କ୍ୟାରିଅର୍‌, ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ସମ୍ପର୍କ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ଉତରତର ଉନ୍ନତି ହୋଇଥାଏ । ନକରାତ୍ମକ ଉର୍ଜା ଦ୍ୱାରା ସେମାନେ ପ୍ରଭାବିତ ହୋଇନଥାନ୍ତି । ସେ ବ୍ୟକ୍ତି ଯାହା ଖଚ୍ଚ କରନ୍ତି ତାହା ଇନ୍‌ଭେଷ୍ଟ୍‌ମେଂଟ୍‌ରେ ପରିଣତ ହୋଇଥାଏ । ଏହି ତତ୍ୱ ଯଦି ଅସନ୍ତୁଳିତ ଥାଏ ତେବେ ବାୟୁ ତତ୍ୱ ଦ୍ୱାରା ଏହାକୁ ସନ୍ତୁଳିତ କରନ୍ତୁ ।

            ଯଦି ଏହି ତତ୍ୱ ଅଧିକ ଉର୍ଜା ଦ୍ୱାରା ଅସନ୍ତୁଳିତ ଥାଏ ତେବେ ସେ ବ୍ୟକ୍ତିର ଚେତନା ଶକ୍ତିରେ ଭ୍ରମ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥାଏ । ସେ ସଦାସର୍ବଦା କର୍ମରେ ଲାଗି ରହିଥାନ୍ତି ଓ ସଫଳତା ଯେକୈାଣସି ପ୍ରକରରେ ମଧ୍ୟ ପାଇବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିଥାନ୍ତି । ତାଙ୍କ ପାଖରେ ଯେଉଁ ଧନ ସମ୍ପତି ଥାଏ ସେଥିରେ ସେ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ ନଥାନ୍ତି । ସେ ବ୍ୟକ୍ତି ଅଧିକରୁ ଅଧିକ ଘରଦ୍ୱାର ଓ ଧନ ପାଇବା ପାଇଁ ଲାଳାୟିତ ରୁହନ୍ତି । ସେମାନେ ଡ୍ରଗ୍‌ସ, ମଦ, ଖାଦ୍ୟ, ସମ୍ପର୍କ, ସେକ୍‌ସ, ଧନ ରେ ବୁଡ଼ି ରହିଥାନ୍ତି । ଏହାଫଳରେ ସେ ବ୍ୟକ୍ତି ସଦାସର୍ବଦା ଅସୁରକ୍ଷିତ ଭାବନାରେ ଗ୍ରସିତ ହୁଅନ୍ତି । ଚିଡ଼ିଚିଡ଼ା ମଧ୍ୟ ହୋଇଥାନ୍ତି । ସେ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କୁ ଉପଦେଶ ଦିଅନ୍ତି ଯେ ଆପଣମାନେ କେଉଁ ଦିଗରେ ଯିବେ ଏବଂ କଣ କରିବା ଉଚିତ୍ । ସେ ବ୍ୟକ୍ତି ଏହା ବିଶ୍ୱାସ କରେ ଯେ ସମଗ୍ର ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ତା ଚାରିପାଖେ ବୁଲୁଅଛି । ଯଦି ଏହି ତତ୍ୱ ଅସ୍ତୁଳିତ ଥାଏ ତେବେ ଏହି ତତ୍ୱକୁ ଅଗ୍ନି ତତ୍ୱ ଦ୍ୱାରା ସନ୍ତୁଳିତ କରନ୍ତୁ ।

            ଯଦି ଏହି ତତ୍ୱ କମ୍ ଉର୍ଜା ଦ୍ୱାରା ଅସନ୍ତୁଳିତ ହୋଇଥାଏ ତେବେ ସେହି ବ୍ୟକ୍ତି ଜିଦ୍‌ଖୋର୍ ମନୋବୃତି ର ହୋଇଥାଏ । ସେ ନିଜର କର୍ମ ଠିକ୍ ଭାବରେ କରିପାରିନଥାନ୍ତି । ଆତ୍ମ ବିଶ୍ୱାିସରେ ଅବନ୍ନତି ହୋଇଥାଏ । ନିଜକୁ ନିଜ ସେ ଦୁର୍ବଳ ଭାବନ୍ତି । କ୍ଷମତା କୈାଣସି କାର୍ଯ୍ୟରେ ଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଠିକ୍ ଭାବେ ସମ୍ପାଦନ କରିପାରନ୍ତି ନାହିଁ । ନିଜକୁ ନିଜେ ଅସହାୟ ମନେକରନ୍ତି । ବେଳେବେଳେ ସେମାନେ ନିଜକୁ ନିଜେ ଏହି ପ୍ରଶ୍ନ ପଚାରିଥାଆନ୍ତି ଯେ ମୁଁ କେଉଁଠାକୁ ଯିବି, ମୁଁ କିପରି ବଂଚିବି ଓ ମୁଁ କେଉଁକାର୍ଯ୍ୟ କରିବି । କିନ୍ତୁ ଏହି ପ୍ରଶ୍ନ ଗୁଡିକର ଉତର ସେ ପାଇନଥାନ୍ତି । ହୃଦୟରେ ଭୟ ଲାଗେ । ବେଳେବେଳେ ଆତ୍ମହତ୍ୟା କରିବା ପାଇଁ ଚିନ୍ତା କରିଥାନ୍ତି । ଏକାଗ୍ରତା ରହିନଥାଏ । ଜୀବନରେ ଅସୁରକ୍ଷା ଭାବନା ଗଭୀରରୁ ଗଭୀରତର ହୁଏ । ଘରର ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସହିତ ଝଗଡ଼ା ଲାଗି ରହେ ଓ ନିରର୍ଥକ ଖର୍ଚ୍ଚ ବଢ଼ିଥାଏ ।

            ବାସ୍ତୁର ଦକ୍ଷିଣ-ଦକ୍ଷିଣ-ପଶ୍ଚିମ ଏବଂ ଦକ୍ଷିଣ ପଶ୍ଚିମ ଦିଗକୁ ପୃଥିବୀ ତତ୍ୱ କୁହାଯାଏ । ଅଧିକନ୍ତୁ ଉତର-ପୂର୍ବ ଦିଗ ରେ ଅଧିକ ମାତ୍ରାରେ ପୃଥିବୀ ତତ୍ୱ ରହିଥାଏ ଏବଂ କମ୍ ମାତ୍ରାରେ ଜଳତତ୍ୱ ରହିଥାଏ ।

ଜଳତତ୍ୱ -

            ଏହି ତତ୍ୱ ସ୍ୱାଧିଷ୍ଠାନ ଚକ୍ରସହିତ ସମ୍ପର୍କ ରଖିଅଛି । ଏହା ଅବଚେତନ ମନକୁ ବୁଝାଇଥାଏ ଏହି ତତ୍ୱ ପାଳନ ଓ ମାତୃତ୍ୱକୁ ବୁଝାଇଥାଏ । ଏହି ତତ୍ୱ ମଧ୍ୟ ପ୍ରାଣମୟକୋଷକୁ ବୁଝାଇଥାଏ । ଏହି ତତ୍ୱ ଖାଦ୍ୟ, ମଦ୍ୟପାନ କରିବା ଓ ସେକ୍‌ସରୁ ଆନନ୍ଦ ଉଠାଇବା ସହିତ ଜଡ଼ିତ ଅଟେ । ଅର୍ଥାତ୍‌-ଉପରୋକ୍ତ ତିନୋଟି ପଦାର୍ଥରୁ କେତେ ଅଧିକରୁ ଅଧିକ ଆନନ୍ଦ ପାଇପାରିବା । ଆଜିକା ଦିନରେ ଅଧିକାଂଶ ବ୍ୟକ୍ତି ଏହି ବଳୟରୁ ଉର୍ଦ୍ଧ୍ୱକୁ ଯାଇପାରନ୍ତି ନାହିଁ । ସଦାସର୍ବଦା ଦୈହିକ ଆନନ୍ଦ ପାଇବା ପାଇଁ ଆଗ୍ରହ ପ୍ରକାଶ କରିଥାନ୍ତି । ଅଧିକନ୍ତୁ ସେମାନେ ଏତେ ଦୁର ଯୈାନ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଦ୍ୱାରା ଆନନ୍ଦିତ ହୋଇଥାଆନ୍ତି ଯେ ସେମାନେ ସାଂସ୍କୃତିକ ମାଧ୍ୟମରେ, ବହି ମାଧ୍ୟମରେ, ପେଂଟିଗ୍‌, ଚଳଚିତ୍ର, କବିତା ଆଦି ମାଧ୍ୟମରେ ଏହି ଆନନ୍ଦକୁ ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି କରିଥାନ୍ତି । ଏହି ତତ୍ୱର ତନ୍‌ମାତ୍ରା-ରୂପ, ଲୋକ- ଭୁବଃଲୋକ କୁ ବୁଝାଇଥାଏ । ଏହାର ଗୁଣ ତାମସିକଅଟେ । ଏହା ରସନାକୁ ବୁଝାଇଥାଏ । ରଙ୍ଗ ନୀଳ ଅଟେ । ଶରୀର ସୁକ୍ଷ୍ମ ଅଟେ ।

ଯେତେବେଳେ ଏହି ତତ୍ୱ ସନ୍ତୁଳିତ ଥାଏ ତେବେ ଆପଣଙ୍କର ସୃଜନଶୀଳତାର ବିକାଶ ହୁଏ ଏବଂ ଏହି ସୃଜନଶୀଳତା ଶକ୍ତିକୁ ଅସରନ୍ତି ଉର୍ଜା ମିଳିଥାଏ । ଏହି ତତ୍ୱର ବ୍ୟକ୍ତିମାନେ ପରିବାରର ସଦସ୍ୟମାନଙ୍କୁ ଓ ସାଙ୍ଗସାଥିଙ୍କର ଯତ୍ନ ନେଇଥାଆନ୍ତି । ତାଙ୍କର ସମସ୍ତ ପ୍ରକାରର ଅନୁଭବକୁ ସରଳ ଓ ଶାନ୍ତିପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି କରିଥାନ୍ତି ।

            ଯେତେବେଳେ ଏହି ତତ୍ୱ ଅଧିକ ଉର୍ଜା ଦ୍ୱାରା ସନ୍ତୁଳିତ ହୋଇଥାଏ ସେ ବ୍ୟକ୍ତି ଯେ କୈାଣସି କାର୍ଯ୍ୟକୁ କୁଶଳ ଭାବରେ ପରିଚାଳନା କରିଥାନ୍ତି । ସେମାନେ ଦେଖନ୍ତି ନାହିଁ ଯେ ଏହାର ପ୍ରଭାବ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ଉପରେ କଣ ପଡ଼ିବ । ଏହି ବ୍ୟକ୍ତି କେବଳ ନିଜର ସ୍ୱାର୍ଥକୁ ଚିନ୍ତା କରିଥାଏ ଏବଂ ଲୋଭରେ ଗ୍ରସିତ ହୋଇଥାଏ । ସେହି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କର ଏହି ଭ୍ରମ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥାଏ ଯେ ଧନ ଓ ସମ୍ପତି ଆଦି ତାଙ୍କୁ ଖୁସି ଦେଇପାରେ । ଏହି ବ୍ୟକ୍ତି ଏହା ଭାବନ୍ତି ଯେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ପଦାର୍ଥ ଏବଂ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବ୍ୟକ୍ତି ତାଙ୍କୁ ଆନନ୍ଦିତ କରିବା ପାଇଁ ଏକାଠି ହୋଇଛନ୍ତି ।

ଏହି ତତ୍ୱ ଯଦି କମ୍ ଉର୍ଜା ଦ୍ୱାରା ଅସନ୍ତୁଳିତ ହୋଇଥାଏ ତେବେ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ସଦାସର୍ବଦା ଭୟରେ ରହିଯାଏ । ସ୍ଥାନ, ସମାଜ ଏବଂ ଅବସ୍ଥା ନେଇ ସଦାସର୍ବଦା ଭୟରେ ରହିଥାନ୍ତି । ଏହି ଭୟ ବ୍ୟକ୍ତି ବିଶେଷର ସୃଜନଶୀଳତାର ଉର୍ଜାକୁ ଅବରୋଧ କରିଥାଏ । ମାନସିକ ସ୍ତରରେ ନିଜର ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିକୁ ଠିକ୍ ଭାବରେ ପ୍ରଦର୍ଶିତ କରିପାରିନଥାଏ । ଏହି ବ୍ୟକ୍ତି ଅନ୍ୟ କୈାଣସିଙ୍କ ଠାରୁ ପ୍ରେରଣା ପାଇବାରେ ଅସମର୍ଥ ପ୍ରକାଶ କରିଥାଏ କିମ୍ବା ପ୍ରେରଣା ଦେଇପାରିନଥାଏ ।

            ଗୃହରେ ଜଳର ସ୍ରୋତ କେଉଁଠାରେ ଅଛି ତାହା ଜାଣିବା ଉଚିତ୍ ଅଟେ । ଏହି ଜଳ କୂଅ, ବୋର୍‌ୱେଲ୍‌, ନଦୀ, ହ୍ରଦ, କେନାଲ୍ କିମ୍ବା ପୋଖରୀ ଆଦିରୁ ଆସିଅଛି ତାହା ଜାଣିବା ଉଚିତ୍ ଅଟେ । କାରଣ ଜଳ ହିଁ ଭାଗ୍ୟ ଏବଂ ସମ୍ପତିର ପ୍ରତିକ ଅଟେ । ଜଳ ଓଭର୍ ହେଡ୍ ଟାଙ୍କିରୁ କିମ୍ବା ମ୍ୟୁନିସିପାଲ୍‌ଟି ଓ ଏନ୍‌.ଏ.ସି ପାଇପ୍ ଲାଇନ୍‌ରୁ ଆସୁଅଛି ତାହା ଜାଣିବା ଉଚିତ୍ ଅଟେ । ଏହି ଜଳ କେଉଁ କେଉଁ ଦିଗ ଦେଇ ଅର୍ଥାତ୍‌-ରୋଷେଇ ଘର, ବାଥ୍‌ରୁମ୍‌, ଲାଟିନ୍‌ରୁମ୍ ଆଦିରେ ଯାଉଅଛି ତାହା ଭଲଭାବରେ ପରୀକ୍ଷା କରିବା ଉଚିତ୍ ଅଟେ ।

ଅନ୍ତରୀକ୍ଷ, ଇନ୍ଦ୍ର, ମହିନ୍ଦ୍ର, ବରୁଣ, ସୋମ କିମ୍ବା ଇଶାନ ପାଦରେ ଜଳ ସ୍ରୋତ ରହିବା ଶୋଭମୟ ଅଟେ ।

            ପାଣିଟାଙ୍କି ଦକ୍ଷିଣ ଦିଗ, ନିରୁତି ଦିଗ, ବାୟୁ କୋଣ ଏବଂ ପଶ୍ଚିମ ଦିଗରେ ରହିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ । ଯଦି ଏହି ପାଣିଟାଙ୍କି ଦକ୍ଷିଣ-ପୂର୍ବ ଦିଗରେ ରହେ ତେବେ ଅଗ୍ନିଭୟ କିମ୍ବା ଅଗ୍ନିଦ୍ୱାରା ଦୁର୍ଘଟଣା କିମ୍ବା ସଡକ ଦୁର୍ଘଟଣା ଆଦି ହେବାର ସମ୍ଭାବନା ରହିଥାଏ ।

            ଦକ୍ଷିଣ-ପଶ୍ଚିମ ଦିଗରେ ଯଦି କୂଅ ଥାଏ ତେବେ ତାହା ସଡକ ଦୁର୍ଘଟଣା ବା ବିବାହ ବିଛେଦ କିମ୍ବା ପରିବାରର ସଦସ୍ୟଙ୍କ ଭିତରେ ବିଚ୍ଛେଦ, କୋର୍ଟ କଚେରୀର ଦ୍ୱାରସ୍ଥ କିମ୍ବା ଝଗଡ଼ା ଆଦି ହେବାର ସମ୍ଭାବନା ରୁହେ ।

ଯଦି ଉତର-ପୂର୍ବ ଦିଗରେ କୂଅ କିମ୍ବା ବୋର୍‌ୱେଲ୍ ରୁହେ ତେବେ କୋଣକୁ ଛାଡ଼ି ଆପଣ ପାଣିଟାଙ୍କି ବସାଇପାରିବେ । ଯେମିତିକି ସୁତ୍ରମର୍ମ ଲାଇନ୍‌କୁ ଏହା ଛୁଏଁନାହିଁ । ଯଦି କର୍ଣ୍ଣସୁତ୍ର ଏହି ପାଣିଟାଙ୍କିକୁ ଛୁଏଁ ତେବେ ଧନର ହାନୀ, ଅଯଥା ଖର୍ଚ୍ଚ, ଚାକିରୀ ହରାଇବା ଆଦି ଦେଖାଯାଇଥାଏ । ତେଣୁ କର୍ଣ୍ଣସୁତ୍ର ଯେପରି ଏହି ଉତର-ପୂର୍ବ ଦିଗରେ ଥିବା ପାଣିଟାଙ୍କିକୁ ସ୍ପର୍ଶ କରେ ନାହିଁ ତାହା ଦେଖିବା ଉଚିତ୍ ଅଟେ

            ଏହି ତତ୍ୱ ସମସ୍ତ ପ୍ରକାରର ଉଦ୍ଭିଦ ମଣ୍ଡଳକୁ ସୃଷ୍ଟି କରିଥାଏ । ଉଦ୍ଭିଦ ଅର୍ଥ ଗଛଲତା । ଏହି ଗଛଲତାରୁ କାଠ ପାଇଥାଉ । ଏହି କାଠ ଯେତେବେଳେ ଜଳେ ତାହା ଅଗ୍ନିରେ ପରିଣତ ହୁଏ । ଯେତେବେଳେ ଏହି କାଠ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣରୂପେ ଜଳିଯାଏ ତାହା ପାଉଁଷରେ ପରିଣତ ହୁଏ ଯାହାକି ପୃଥିବୀକୁ ସୃଷ୍ଟି କରେ । ପୃଥିବୀରୁ ଆମ୍ଭେମାନେ ଧାତୁ ପାଇଥାଉ । ଯେତେବେଳେ ଏହି ଧାତୁ ଅଗ୍ନିର ସମ୍ପର୍କରେ ଆସେ ତାହା ପୁନଶ୍ଚ ଜଳରେ ପରିଣତ ହୁଏ ।

            ବାସ୍ତୁରେ ଏହି ଜଳତତ୍ୱ ଉତର-ଉତର-ପଶ୍ଚିମ ଦିଗ ଏବଂ ଉତର-ଉତର-ପୂର୍ବ ଦିଗ ଓ ଉତର-ପୂର୍ବ ଦିଗକୁ ବୁଝାଇଥାଏ ।

            ଯେତେବେଳେ ଏହି ଜଳତତ୍ୱ ଯେକୈାଣସି ଗୃହରେ ସନ୍ତୁଳିତ ଥାଏ । ତେବେ ସେହି ଗୃହର ସଦସ୍ୟମାନେ ଆକର୍ଷକ ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱର ମାଲିକ ହୋଇଥାନ୍ତି । ଧନ ପାଇଁ ନୂତନ ସୁଯୋଗ, ମଜ୍‌ବୁତ୍ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ଏବଂ ଠିକ୍ ଅନ୍ତର୍ଦୃଷ୍ଟି ଓ ନିଷ୍ପତି ମିଳିଥାଏ । ସେମାନେ କାର୍ଯ୍ୟରେ ସଫଳତା ପାଇଥାନ୍ତି । ଯଦି ଏହି ତତ୍ୱ ଅସନ୍ତୁଳିତ ଥାଏ ତେବେ ଉପରୋକ୍ତ ଗୁଣ ଗୁଡିକର ଅଭାବ ରହେ ।

            ଯେକୈାଣସି ସ୍ୱାଦପୁର୍ଣ୍ଣ ପଦାର୍ଥ ଯଥା-ଫୁଡ୍ ପ୍ରଡକ୍ଟସ୍‌, ହୋଟେଲ୍‌, ମିଷ୍ଟାନ୍ନ ଭଣ୍ଡାର, ପାଉରୁଟି କାରଖାନା ଓ ଚକୋଲେଟ୍ କାରଖାନା ଆଦି କଲେ ଏହି ବ୍ୟକ୍ତି ବିଶେଷ ସଫଳ ହୋଇଥାନ୍ତି । ଏହି ତତ୍ୱ ଯଦି ଅସନ୍ତୁଳିତ ହୋଇଥାଏ ତେବେ ବ୍ୟକ୍ତି ବିଶେଷର ମାନସିକ ସ୍ଥିତି ଠିକ୍ ରହେନାହିଁ । ଭୁଲ୍ ନିଷ୍ପତି ନେଇଥାନ୍ତି । ସୃଜନଶୀଳତାର ଅଭାବ ପରିଲିକ୍ଷିତ ହୁଏ । କାହା ଉପରେ ବିଶ୍ୱାସ କରନ୍ତି ନାହିଁ । ଏକଜିଦ୍ ମନୋଭାବ ରହେ । ଏକୁଟିଆ ଅନୁଭବ କରେ । ନପୁଂସକତାଆସିପାରେ ।

continue.....


Comments

Popular posts from this blog

  ଶ୍ରୀ ବିଦ୍ୟା—[ 51 ]- 24 - 07 -202 1 ଶ୍ରୀ ବାଲା-ବାଞ୍ଛା - ଦାତ୍ରୀ - ସ୍ତୋତ୍ରମ୍- ଐଂ ବିଦ୍ୟାକ୍ଷମାଲାସୁକପାଲମୁଦ୍ରାରାଜତ୍କରାଂ କୁନ୍ଦସମାନକାନ୍ତିମ୍ । ମୁକ୍ତାଫଲାଲଙ୍କୃତଶୋଭନାଙ୍ଗୀଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ବାଙ୍ମୟସିଦ୍ଧିହେତୋଃ ॥ ୧॥ କ୍ଲୀଂ ଭଜେ କଲ୍ପବୃକ୍ଷାଧ ଉଦ୍ଦୀପ୍ତରତ୍ନାସନେ ସନ୍ନିଷଣ୍ଣାଂ ମଦାଘୂର୍ଣିତାକ୍ଷୀମ୍ । କରୈର୍ବୀଜପୂରଂ କପାଲେଷୁଚାପଂ ସପାଶାଙ୍କୁରାଂ ରକ୍ତବର୍ଣାଂ ଦଧାନାମ୍ ॥ ୨ ॥ ସୌଃ ବ୍ୟାଖ୍ୟାନମୁଦ୍ରାମୃତକୁମ୍ଭବିଦ୍ୟାଂ ଅକ୍ଷସ୍ରଜଂ ସନ୍ଦଧତୀଂ କରାବ୍ଜୈଃ । ଚିଦ୍ରୂପିଣୀଂ ଶାରଦଚନ୍ଦ୍ରକାନ୍ତିଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ମୌକ୍ତିକଭୂଷିତାଙ୍ଗୀମ୍ ॥ ୩॥ ପାଶାଙ୍କୁଶୌ ପୁସ୍ତକମକ୍ଷସୂତ୍ରଂ କରୈର୍ଦଧାନାଂ ସକଲାମରାର୍ଚ୍ୟାମ୍ମ୍ । ରକ୍ତାଂ ତ୍ରିଣୋତ୍ରାଂ ଶଶିଶେଖରାଂ ତାଂ ଭଜେଽଖିଲର୍ଧ୍ୟୈ ତ୍ରିପୁରାଂ ଚ ବାଲାମ୍ ॥ ୪॥ ଆରକ୍ତାଂ ଶଶିଖଣ୍ଡମଣ୍ଡିତଜଟାଜୂଟାନୁବଦ୍ଧସ୍ରଜଂ      ବନ୍ଧୂକପ୍ରସବାରୁଣାମ୍ବରଧରାଂ ରକ୍ତାମ୍ବୁଜାଧ୍ୟାସିନୀମ୍ । ତ୍ୱାଂ ଧ୍ୟାୟାମି ଚତୁର୍ଭୁଜାଂ ତ୍ରିଣୟନାମାପୀନରମ୍ୟସ୍ତନୀଂ      ମଧ୍ୟେ ନିମ୍ନବଲିତ୍ରୟାଙ୍କିତତନୁଂ ତ୍ୱଦ୍ରୂପସମ୍ପତ୍ତୟେ ॥ ୫॥ ଆଧାରେ ତରୁଣାର୍କବିମ୍ବରୁଚିରଂ ସୋମପ୍ରଭଂ ବାଗ୍ଭବଂ      ବୀଜଂ ମାନ୍ମଥମିନ୍ଦ୍ରଗୋପକନିଭଂ ହୃତ୍ପଙ୍କଜେ ସଂସ୍ଥିତମ୍ । ରନ୍ଧ୍ରେ ବ୍ରହ୍ମପ...
 
 ପ୍ରସ୍ତୁତ ପୁସ୍ତକ, 'ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସୌଭାଗ୍ୟ' ରୁ ଉଦ୍ଧୃତ- ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସ୍ଥାପତ୍ୟ ବେଦର ଏକ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ବେଦର ଅର୍ଥ ଜ୍ଞାନ ଅଟେ । “ ବିଶ୍ୱକର୍ମା ପ୍ରକାଶ ” ସବୁଠାରୁ ପ୍ରାଚୀନତମ ଗ୍ରନ୍ଥ ଅଟେ । ଏହାର ଲୋକପ୍ରିିୟତା ବିଶେଷ ଭାବେ ଉତର ଭାରତରେ ପାଳିତ ହେଉଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ଉପଲବ୍ଧ ଅଟେ । ଯଥା-ମତ୍ସ୍ୟ ପୁରାଣ , ଅଗ୍ନି ପୁରାଣ , ଭବିଷ୍ୟ ପୁରାଣ ଓ ବୃହତ ସଂହିଁତା । ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ବିଶେଷ ପରିଲିଖିତ ହେଉଅଛି ଯଥା-ମୟମତମ୍‌ , ମାନସାର , ସମରାଙ୍ଗଣ ସୁତ୍ରଧାର , ରାଜବଲ୍ଲଭ ଏବଂ ମନୁଷ୍ୟାଳୟ ଚନ୍ଦ୍ରିକା । ପ୍ରତିମା ବିଜ୍ଞାନ ନାମକ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁର ଏକ ଅଭିନ୍ନ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ଚାରୋଟି ବେଦ ଯଥା-ରିଗ୍‌ , ଯଜୁର୍ବେଦ , ଅଥର୍ବ ବେଦ ଏବଂ ଶାମବେଦ ଅଟେ । ଯଜୁର୍ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ଦେବତାଙ୍କର ମନ୍ତ୍ର ସହିତ ଆହୁତି ଦିଆଯାଇଥାଏ ଏବଂ ଏହି ବେଦରେ କର୍ମକାଣ୍ଡ ଉପରେ ବିସ୍ତୃତ ବର୍ଣ୍ଣନା କରାଯାଇଅଛି । ସାମ୍‌ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ମନ୍ତ୍ରକୁ କିପରି ଛନ୍ଦ ଓ ଗାୟନ ରୂପରେ ପ୍ରାର୍ଥନା କରାଯାଏ ତାହା ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇଅଛି । ଅଥର୍ବ ବେଦରେ ଜୀବନର ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଜ୍ଞାନକୁ ବର୍ଣ୍ଣ ନା କରାଯାଇଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଗ୍ରନ୍ଥ ଯଜୁର୍ବେଦର ଅଧିକ ନିକଟତର ଅଟେ । କାରଣ ଏହି ବେଦ ଯଜ୍ଞ ଉପରେ ବିଶେଷ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଅଛି । ବେଦ ବହିଗୁଡିକୁ କୈାଣସି ପୁରୁଷ ବ୍ୟକ୍ତି ଲେଖନାହାଁନ୍ତି । ତେଣୁ ...