Skip to main content

 

ଉପର ପାଣିଟାଙ୍କି ଓ ବାସ୍ତୁ

 

          ଉପର ପାଣିଟାଙ୍କି କେଉଁ ଯାଗାରେ ରହିବା ଉଚିତ୍ ତାହା ନିମ୍ନରେ ବର୍ଣ୍ଣନା କରାଗଲା ।

ଦକ୍ଷିଣ-ପୂର୍ବ, ଦକ୍ଷିଣ-ଦକ୍ଷିଣ-ପୂର୍ବ, ଦକ୍ଷିଣ, ଦକ୍ଷିଣ-ଦକ୍ଷିଣ-ପଶ୍ଚିମ, ଦକ୍ଷିଣ-ପଶ୍ଚିମ, ପଶ୍ଚିମ-ଦକ୍ଷିଣ-ପଶ୍ଚିମ, ପଶ୍ଚିମ, ପଶ୍ଚିମ-ଉତର-ପଶ୍ଚିମ, ଉତର-ପଶ୍ଚିମ ଓ ଉତର-ଉତର-ପଶ୍ଚିମ ଦିଗ ଆଦି ଉପର ପାଣିଟାଙ୍କି ନିମିତ ଉତମ ସ୍ଥାନ ଅଟେ ।

          ଓଭର୍ ହେଡ୍ ୱାଟର ଟ୍ୟାଙ୍କ୍‌ର ଉପଯୁକ୍ତ ସ୍ଥାନ ଯଥା- ଉତର-ପଶ୍ଚିମ, ପଶ୍ଚିମ କିମ୍ବା ଦକ୍ଷିଣଦିଗ ଉତର-ପୂର୍ବ ଦିଗରେ ଓଭର୍ ହେଡ୍ ୱାଟର୍ ଟ୍ୟାଙ୍କ୍ ରଖିବେ ନାହିଁଏହି ଟ୍ୟାଙ୍କ୍ ଯଦି ଅଗ୍ନି କୋଣରେ ରଖାଯାଏ ତେବେ ଆର୍ଥିକ କ୍ଷତି ଏବଂ ଦୁର୍ଘଟଣା ଆଦିର ଭୟ ଦେଖାଯାଏ । ଘରର ସେଂଟର୍‌ରେ ଓଭର୍‌ହେଡ୍ ୱାଟର୍ ଟ୍ୟାଙ୍କ୍ ରଖନ୍ତୁ ନାହିଁ ।

          ଓଭର୍‌ହେଡ୍ ୱାଟର୍ ଟ୍ୟାଙ୍କ୍ ଦକ୍ଷିଣ-ପଶ୍ଚିମ କିମ୍ବା ଦକ୍ଷିଣ ଦିଗରେ ୧ରୁ୨ ଫୁଟ ଛାଡ଼ି ରଖନ୍ତୁ । ଏହି ପାଣିଟାଙ୍କିକୁ ସଦାସର୍ବଦା ଘୋଡାଇରଖନ୍ତୁ । ନିୟମିତ ପାଣିଟାଙ୍କି ସଫା କରନ୍ତ । ରୋଷେଇ ଘର ଓ ଗାଧୁଆଘର/ଶୈାଚାଳୟ ପାଇଁ ଅଲଗା ପାଣିଟାଙ୍କି ରଖନ୍ତୁ ।

ପ୍ଲାଷ୍ଟିକ୍‌ର ୱାଟର୍ ଟ୍ୟାଙ୍କ୍ ବ୍ୟବହାର କରନ୍ତୁ ନାହିଁ । ରୋଷେଇଘର କିମ୍ବା ବେଡ୍‌ରୁମ୍‌ର ଉପରେ ପାଣିଟାଙ୍କି ରଖନ୍ତୁ ନାହିଁ ।

ବୋର୍ ୱେଲ୍ ଏବଂ ଭୁମିଗତ ଜଳ ଟାଙ୍କି ଓ ବାସ୍ତୁ

          ନିମ୍ନରେ କେଉଁ ଦିଗରେ ବୋର୍‌ୱେଲ୍ ଓ ଭୂମିଗତ ପାଣି ଟାଙ୍କି ରଖିବା ଶୁଭ ଅଟେ ତାହା ନିମ୍ନରେ ଦିଆଗଲା ।

          ପୂର୍ବ-ଉତର-ପୂର୍ବ, ପୂର୍ବ, ପଶ୍ଚିମ, ଉତର ଦିଗ ଆଦି ଶୁଭ ଅଟେ । ଅନ୍ୟତ୍ର ଅଶୁଭ ଅଟେ ।

          ଟାଙ୍କିକୁ ଉତର-ପୂର୍ବ କିମ୍ବା ଉତର ରୁ ପୂର୍ବ ଦିଗ ମଧ୍ୟରେ ସ୍ଥାପନ କରନ୍ତୁ । ପଶ୍ଚିମ ଦିଗର ପଂଚମ

ପଦରେ ଆପଣ ଏହି ଟାଙ୍କିକୁ ରଖିପାରିବେ । ଯଦି ଅଣ୍ଡର୍ ଗ୍ରାଉଣ୍ଡ୍ ପାଣିଟାଙ୍କି ଉତର-ପୂର୍ବ ଦିଗରେ ଥାଏ ତେବେ ସୁଖ ଓ ସମ୍ପନ୍ନତାରେ ବୃଦ୍ଧି କରାଇଥାଏଯଦି ଉତର ଦିଗରେ ଥାଏ ତେବେ ଆର୍ôଥକ ଉନ୍ନତି ହୋଇଥାଏ । ଯଦି ପୂର୍ବ ଦିଗରେ ଥାଏ ତେବେ ଧନ ଓ ସମ୍ପତିରେ ବୃଦ୍ଧି ହୋଇଥାଏ । ଯଦି ପଶ୍ଚିମ ଦିଗରେ ଥାଏ ତେବେ ଧନର ବୃଦ୍ଧି ହୋଇଥାଏ । ଯଦି ଦକ୍ଷିଣ ଦିଗରେ ଥାଏ ତେବେ ଡିପ୍ରେସନ୍ ଦେଖାଦେଇଥାଏ । ଯଦି ଦକ୍ଷିଣ ଦିଗର ଚତୁର୍ଥ ପଦରେ ଥାଏ ତେବେ ପତ୍ନୀକୁ ହରାଇଥାନ୍ତି । ଯଦି ଉତର-ପଶ୍ଚିମ ଦିଗରେ ଥାଆନ୍ତି ତେବେ ଗର୍ଭ ବିକାରତା, ଶତୃତା, ଧନର କ୍ଷତି କିମ୍ବା ଚୋରି ଆଦି ହେବାର ସମ୍ଭାବନା ଥାଏ । ଯଦି ଦକ୍ଷିଣ-ପଶ୍ଚିମ ଦିଗରେ ଏହି ପାଣି ଟାଙ୍କି ଥାଏ ତେବେ ଗୃହସ୍ୱାମୀର ମୃତ୍ୟୁ, ଦୁର୍ଘଟଣା, ହିଂସା, ସବୁ କାର୍ଯ୍ୟରେ କ୍ଷତି, ଆତ୍ମହତ୍ୟା ପ୍ରଭୃତି କିମ୍ବା ପାରିବାରିକ ଝଗଡ଼ା ଆଦି ଦୋଷ ପରିଲିକ୍ଷିତ ହୁଏ । ଯଦି ଏହି ପାଣିଟାଙ୍କି ଦକ୍ଷିଣ-ପୂର୍ବ ଦିଗରେ ଥାଏ ତେବେ ଧନର କ୍ଷତି, ଦୁର୍ନାମ, ସନ୍ତାନଗତ ସମସ୍ୟା ଆଦି ଦେଖିବାକୁ ମିଳିଥାଏ । ଯଦି ଏହି ପାଣିଟାଙ୍କି ଗୃହର ସେଂଟର୍‌ରେ ଥାଏ ତେବେ ଆର୍ôଥକ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ଦେବାଳିଆ ହେବାର ସମ୍ଭାବନା ଥାଏ ଏବଂ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ପରିବାର ଧ୍ୱଂସାଭିମୁଖୀ ହୁଏ ।


ଘରର ଲମ୍ବ ଓ ପ୍ରସ୍ଥ କେତେ ରହିବା ଉଚିତ୍‌

          ଗୃହରେ ଥିବା ରୁମ୍‌ର ଲମ୍ବ ଯଦି ୬, , ୧୦, ୧୧, ୧୬, ୧୭, ୨୦, ୨୧, ୨୨, ୨୬, ୨୭, ୨୮, ୨୯, ୩୦, ୩୨, ୩୩, ୩୫, ୩୬, ୪୧, ୪୨, ୪୫, ୫୦, ୫୨, ୫୪, ୫୬, ୫୭, ୬୦, ୬୭, ୭୧, ୭୨, ୭୩, ୭୪, ୭୫, ୭୭, ୭୮, ୭୯, ୮୪, ୮୮, ୮୯, ୯୦, ୯୨, ୯୩, ୯୪, ୯୫, ୯୬, ୯୭, ୯୮, ୯୯, ୧୦୦ ଫୁଟ୍ ଯଦି ରୁହେ ତେବେ ତାହା ଅତି ଶୁଭ ଅଟେ ।

          ଗୃହରେ ଥିବା ରୁମ୍‌ର ପ୍ରସ୍ଥ ଯଦି ୭, , ୧୨, ୧୩, ୧୪, ୧୫, ୧୮, ୧୯, ୨୩, ୨୪, ୨୫, ୩୪, ୪୦, ୪୩, ୪୪, ୪୬, ୪୯, ୫୧, ୫୩, ୫୫, ୫୮, ୫୯, ୬୧, ୬୨, ୬୩, ୬୪, ୬୫, ୬୮, ୬୯, ୭୦, ୭୬, ୮୧, ୮୨, ୮୩, ୯୧ ଫୁଟ୍ ଆଦି ଥାଏ ତେବେ ତାହା ଅଶୁଭ ଫଳ ଦେଇଥାଏ । ଏହି ମାପ ଘର, କାରଖାନା ଓ ଅଫିସ୍ ରୁମ୍ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ଅଟେ ।


Comments

Popular posts from this blog

 
 ପ୍ରସ୍ତୁତ ପୁସ୍ତକ, 'ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସୌଭାଗ୍ୟ' ରୁ ଉଦ୍ଧୃତ- ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସ୍ଥାପତ୍ୟ ବେଦର ଏକ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ବେଦର ଅର୍ଥ ଜ୍ଞାନ ଅଟେ । “ ବିଶ୍ୱକର୍ମା ପ୍ରକାଶ ” ସବୁଠାରୁ ପ୍ରାଚୀନତମ ଗ୍ରନ୍ଥ ଅଟେ । ଏହାର ଲୋକପ୍ରିିୟତା ବିଶେଷ ଭାବେ ଉତର ଭାରତରେ ପାଳିତ ହେଉଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ଉପଲବ୍ଧ ଅଟେ । ଯଥା-ମତ୍ସ୍ୟ ପୁରାଣ , ଅଗ୍ନି ପୁରାଣ , ଭବିଷ୍ୟ ପୁରାଣ ଓ ବୃହତ ସଂହିଁତା । ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ବିଶେଷ ପରିଲିଖିତ ହେଉଅଛି ଯଥା-ମୟମତମ୍‌ , ମାନସାର , ସମରାଙ୍ଗଣ ସୁତ୍ରଧାର , ରାଜବଲ୍ଲଭ ଏବଂ ମନୁଷ୍ୟାଳୟ ଚନ୍ଦ୍ରିକା । ପ୍ରତିମା ବିଜ୍ଞାନ ନାମକ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁର ଏକ ଅଭିନ୍ନ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ଚାରୋଟି ବେଦ ଯଥା-ରିଗ୍‌ , ଯଜୁର୍ବେଦ , ଅଥର୍ବ ବେଦ ଏବଂ ଶାମବେଦ ଅଟେ । ଯଜୁର୍ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ଦେବତାଙ୍କର ମନ୍ତ୍ର ସହିତ ଆହୁତି ଦିଆଯାଇଥାଏ ଏବଂ ଏହି ବେଦରେ କର୍ମକାଣ୍ଡ ଉପରେ ବିସ୍ତୃତ ବର୍ଣ୍ଣନା କରାଯାଇଅଛି । ସାମ୍‌ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ମନ୍ତ୍ରକୁ କିପରି ଛନ୍ଦ ଓ ଗାୟନ ରୂପରେ ପ୍ରାର୍ଥନା କରାଯାଏ ତାହା ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇଅଛି । ଅଥର୍ବ ବେଦରେ ଜୀବନର ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଜ୍ଞାନକୁ ବର୍ଣ୍ଣ ନା କରାଯାଇଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଗ୍ରନ୍ଥ ଯଜୁର୍ବେଦର ଅଧିକ ନିକଟତର ଅଟେ । କାରଣ ଏହି ବେଦ ଯଜ୍ଞ ଉପରେ ବିଶେଷ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଅଛି । ବେଦ ବହିଗୁଡିକୁ କୈାଣସି ପୁରୁଷ ବ୍ୟକ୍ତି ଲେଖନାହାଁନ୍ତି । ତେଣୁ ...
  ଶ୍ରୀ ବିଦ୍ୟା—[ 51 ]- 24 - 07 -202 1 ଶ୍ରୀ ବାଲା-ବାଞ୍ଛା - ଦାତ୍ରୀ - ସ୍ତୋତ୍ରମ୍- ଐଂ ବିଦ୍ୟାକ୍ଷମାଲାସୁକପାଲମୁଦ୍ରାରାଜତ୍କରାଂ କୁନ୍ଦସମାନକାନ୍ତିମ୍ । ମୁକ୍ତାଫଲାଲଙ୍କୃତଶୋଭନାଙ୍ଗୀଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ବାଙ୍ମୟସିଦ୍ଧିହେତୋଃ ॥ ୧॥ କ୍ଲୀଂ ଭଜେ କଲ୍ପବୃକ୍ଷାଧ ଉଦ୍ଦୀପ୍ତରତ୍ନାସନେ ସନ୍ନିଷଣ୍ଣାଂ ମଦାଘୂର୍ଣିତାକ୍ଷୀମ୍ । କରୈର୍ବୀଜପୂରଂ କପାଲେଷୁଚାପଂ ସପାଶାଙ୍କୁରାଂ ରକ୍ତବର୍ଣାଂ ଦଧାନାମ୍ ॥ ୨ ॥ ସୌଃ ବ୍ୟାଖ୍ୟାନମୁଦ୍ରାମୃତକୁମ୍ଭବିଦ୍ୟାଂ ଅକ୍ଷସ୍ରଜଂ ସନ୍ଦଧତୀଂ କରାବ୍ଜୈଃ । ଚିଦ୍ରୂପିଣୀଂ ଶାରଦଚନ୍ଦ୍ରକାନ୍ତିଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ମୌକ୍ତିକଭୂଷିତାଙ୍ଗୀମ୍ ॥ ୩॥ ପାଶାଙ୍କୁଶୌ ପୁସ୍ତକମକ୍ଷସୂତ୍ରଂ କରୈର୍ଦଧାନାଂ ସକଲାମରାର୍ଚ୍ୟାମ୍ମ୍ । ରକ୍ତାଂ ତ୍ରିଣୋତ୍ରାଂ ଶଶିଶେଖରାଂ ତାଂ ଭଜେଽଖିଲର୍ଧ୍ୟୈ ତ୍ରିପୁରାଂ ଚ ବାଲାମ୍ ॥ ୪॥ ଆରକ୍ତାଂ ଶଶିଖଣ୍ଡମଣ୍ଡିତଜଟାଜୂଟାନୁବଦ୍ଧସ୍ରଜଂ      ବନ୍ଧୂକପ୍ରସବାରୁଣାମ୍ବରଧରାଂ ରକ୍ତାମ୍ବୁଜାଧ୍ୟାସିନୀମ୍ । ତ୍ୱାଂ ଧ୍ୟାୟାମି ଚତୁର୍ଭୁଜାଂ ତ୍ରିଣୟନାମାପୀନରମ୍ୟସ୍ତନୀଂ      ମଧ୍ୟେ ନିମ୍ନବଲିତ୍ରୟାଙ୍କିତତନୁଂ ତ୍ୱଦ୍ରୂପସମ୍ପତ୍ତୟେ ॥ ୫॥ ଆଧାରେ ତରୁଣାର୍କବିମ୍ବରୁଚିରଂ ସୋମପ୍ରଭଂ ବାଗ୍ଭବଂ      ବୀଜଂ ମାନ୍ମଥମିନ୍ଦ୍ରଗୋପକନିଭଂ ହୃତ୍ପଙ୍କଜେ ସଂସ୍ଥିତମ୍ । ରନ୍ଧ୍ରେ ବ୍ରହ୍ମପ...