Skip to main content

 

ସିଦ୍ଧିଦାୟକ ଅଷ୍ଟୋତ୍ତର ଶତନାମ ସ୍ତୋତ୍ରମ୍‌

 

          (ଭଗବତୀ ବଗଳାମୁଖୀଙ୍କର ଏହି ସିଦ୍ଧିଦାୟକ ସ୍ତୋତ୍ରର ନିୟମିତ ପାଠ ପରମ ଲାଭଦାୟକ ଅଟେ । ଏହା ଭୂତ ପ୍ରେତ ଗ୍ରହ ବାଧା ନିବାରଣ, ଶତ୍ରୁବାଧା ଠାରୁ ମୁକ୍ତି, ଲକ୍ଷ୍ମୀଙ୍କର ସ୍ଥିରତା, ବିଦ୍ୟାଲାଭ, ଐଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ପ୍ରାପ୍ତୀ ଓ ଭୁକ୍ତି ମୁକ୍ତି ପ୍ରଦାୟକ ଅଟେ ।)

          ବ୍ରହ୍ମାସ୍ତ୍ରରୂପିଣୀ ଦେବୀ ମାତା ଶ୍ରୀବଗଳାମୁଖୀ ।

          ଚିଚ୍ଛକ୍ତିର୍ଜ୍ଞାନରୂପା ଚ ବ୍ରହ୍ମାନନ୍ଦ ପ୍ରଦାୟିନୀ     ।।।।

          ମହାବିଦ୍ୟା ମହାଲକ୍ଷ୍ମୀ ଶ୍ରୀମନ୍ତ୍ରିପୁରସୁନ୍ଦରୀ 

          ଭୁବନେଶୀ ଜଗନ୍ମାତା ପାର୍ବତୀ ସର୍ବମଙ୍ଗଳା           ।।୨।।

          ଲଳିତା ଭୈରବୀ ଶାନ୍ତା ଅନ୍ନପୂର୍ଣ୍ଣା କୁଳେଶ୍ୱରୀ ।

          ବାରାହୀ ଛିନ୍ନମସ୍ତା ଚ ତାରା କାଳୀ ସରସ୍ୱତୀ ।ା୩।।

          ଜଗତ୍‌ପୂଜ୍ୟା ମହାମାୟା କାମେଶୀ ଭଗମାଳିନୀ ।

          ଦକ୍ଷପୁତ୍ରୀ ଶିବାଂ କସ୍ଥା ଶିବରୂପା ଶିବପ୍ରିୟା  ।।୪।।

          ସର୍ବସଂପତ୍କରୀ ଦେବୀ ସର୍ବଲୋକ ବଶଙ୍କରୀ ।

          ବେଦବିଦ୍ୟା ମହାପୂଜ୍ୟା ଭକ୍ତୋଦ୍ୱେଷୀ ଭୟଙ୍କରୀ ।ା୫।।

          ସ୍ତମ୍ଭରୂପା ସ୍ତମ୍ଭିନୀ ଚ ଦୁଷ୍ଟସ୍ତମ୍ଭନ କାରିଣୀ   

          ଭକ୍ତପ୍ରିୟା ମହାଭୋଗା ଶ୍ରୀବିଦ୍ୟା ଲଳିତାମ୍ବିକା ।ା୬।।

          ମୈନାପୁତ୍ରୀ ଶିବାନନ୍ଦା ମାତଙ୍ଗୀ ଭୁବନେଶ୍ୱରୀ ।

          ନାରସିଂହୀ ନରେନ୍ଦ୍ରା ଚ ନୃପାରାଧ୍ୟା ନରୋତ୍ତମା ।ା୭।।

          ନାଗିନୀ ନାଗପୁତ୍ରୀ ଚ ନଗରାଜସୁତା ଉମା ।

          ପୀତାମ୍ବା ପୀତପୁଷ୍ପା ଚ ପୀତବସ୍ତ୍ରପ୍ରିୟା ଶୁଭା ।ା୮।।

       ପୀତଗନ୍ଧପ୍ରିୟା ରାମା ପୀତରତ୍ନାର୍ଚିତା ଶିବା   

          ଅର୍ଦ୍ଧଚନ୍ଦ୍ରଧରୀ ଦେବୀ ଗଦାମୁଦ୍ଗର ଧାରିଣୀ ।ା୯।।

          ସାବିତ୍ରୀ ତ୍ରିପଦା ଶୁଦ୍ଧା ସୁଦ୍ୟୋରାଗ ବିବର୍ଧିନୀ ।

          ବିଷ୍ଣୁରୂପା ଜଗନ୍ମୋହା ବ୍ରହ୍ମରୂପା ହରିପ୍ରିୟା   ।।୧୦।।

          ରୁଦ୍ରରୂପା ରୁଦ୍ରଶକ୍ତିଶ୍ଚିନ୍ମୟୀ ଭକ୍ତବତ୍ସଳା     

          ଲୋକମାତା ଶିବା ସନ୍ଧ୍ୟା ଶିବପୂଜନ ତତ୍ପରା ।ା୧୧।।

          ଧନାଧ୍ୟକ୍ଷା ଧନେଶୀ ଚ ଧର୍ମଦା ଧନଦା ଧନା ।

          ଚଣ୍ଡଦର୍ପହରୀ ଦେବୀ ଶୁମ୍ଭାସୁର ନିବର୍ହିଣୀ   ।।୧୨।।

          ରାଜରାଜେଶ୍ୱରୀ ଦେବୀ ମହିଷାସୁର ମର୍ଦ୍ଦିନୀ        

          ମଧୁକୈଟଭ ହନ୍ତ୍ରୀ ଚ ରକ୍ତବୀଜ ବିନାଶିନୀ  ।।୧୩।।

          ଧୂମ୍ରାକ୍ଷ ଦୈତ୍ୟହନ୍ତ୍ରୀ ଚ ଭଣ୍ଡାସୁର ବିନାଶିନୀ ।

          ରେଣୁପୁତ୍ରୀ ମହାମାୟା ଭ୍ରାମରୀ ଭ୍ରମରାମ୍ବିକା ।ା୧୪।।

          ଜ୍ୱାଳାମୁଖୀ ଭଦ୍ରକାଳୀ ବଗଳା ଶତ୍ରୁନାଶିନୀ ।

          ଇନ୍ଦ୍ରାଣୀ ଇନ୍ଦ୍ରପୂଜ୍ୟା ଚ ଗୁହମାତା ଗୁଣେଶ୍ୱରୀ ା୧୫।।

          ବଜ୍ରପାଶଧରା ଦେବୀ ଜିହ୍ୱାମୁଦ୍ଗର ଧାରିଣୀ ।

          ଭକ୍ତାନନ୍ଦକରୀ ଦେବୀ ବଗଳା ପରମେଶ୍ୱରୀ          ା୧୬।।

          ଅଷ୍ଟୋତ୍ତରଶତଂ ନାମ୍ନାଂ ବଗଳାୟାସ୍ତୁ ଯଃ ପଠେତ୍ ।

          ରିପୁବାଧା ବିନିର୍ମୁକ୍ତଃ ଲକ୍ଷ୍ମୀସ୍ଥୈର୍ଯଂ ବାପ୍ନୁଯାତ୍ ।ା୧୭।।

          ଭୁତପ୍ରେତ ଦିଶାଚାଶ୍ଚ ଗ୍ରପପୀଡ଼ା ନିବାରଣମ୍ ।

          ରାଜାନୋ ବଶମାୟାଂତି ସର୍ବୈଶ୍ୱର୍ଯ ଚ ବିନ୍ଦତି ।ା୧୮।।

          ନାନାବିଦ୍ୟାଂ ଚ ଲଭତେ ରାଜ୍ୟଂ ପ୍ରାପ୍ନୋତି ନିଶ୍ଚିତମ୍ ।

          ଭୁକ୍ତିମୁକ୍ତି ବାପ୍ନୋତି ସାକ୍ଷାତ୍ ଶିବସମୋ ଭବେତ୍ ।ା୧୯।।



 

Comments

Popular posts from this blog

  ଶ୍ରୀ ବିଦ୍ୟା—[ 51 ]- 24 - 07 -202 1 ଶ୍ରୀ ବାଲା-ବାଞ୍ଛା - ଦାତ୍ରୀ - ସ୍ତୋତ୍ରମ୍- ଐଂ ବିଦ୍ୟାକ୍ଷମାଲାସୁକପାଲମୁଦ୍ରାରାଜତ୍କରାଂ କୁନ୍ଦସମାନକାନ୍ତିମ୍ । ମୁକ୍ତାଫଲାଲଙ୍କୃତଶୋଭନାଙ୍ଗୀଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ବାଙ୍ମୟସିଦ୍ଧିହେତୋଃ ॥ ୧॥ କ୍ଲୀଂ ଭଜେ କଲ୍ପବୃକ୍ଷାଧ ଉଦ୍ଦୀପ୍ତରତ୍ନାସନେ ସନ୍ନିଷଣ୍ଣାଂ ମଦାଘୂର୍ଣିତାକ୍ଷୀମ୍ । କରୈର୍ବୀଜପୂରଂ କପାଲେଷୁଚାପଂ ସପାଶାଙ୍କୁରାଂ ରକ୍ତବର୍ଣାଂ ଦଧାନାମ୍ ॥ ୨ ॥ ସୌଃ ବ୍ୟାଖ୍ୟାନମୁଦ୍ରାମୃତକୁମ୍ଭବିଦ୍ୟାଂ ଅକ୍ଷସ୍ରଜଂ ସନ୍ଦଧତୀଂ କରାବ୍ଜୈଃ । ଚିଦ୍ରୂପିଣୀଂ ଶାରଦଚନ୍ଦ୍ରକାନ୍ତିଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ମୌକ୍ତିକଭୂଷିତାଙ୍ଗୀମ୍ ॥ ୩॥ ପାଶାଙ୍କୁଶୌ ପୁସ୍ତକମକ୍ଷସୂତ୍ରଂ କରୈର୍ଦଧାନାଂ ସକଲାମରାର୍ଚ୍ୟାମ୍ମ୍ । ରକ୍ତାଂ ତ୍ରିଣୋତ୍ରାଂ ଶଶିଶେଖରାଂ ତାଂ ଭଜେଽଖିଲର୍ଧ୍ୟୈ ତ୍ରିପୁରାଂ ଚ ବାଲାମ୍ ॥ ୪॥ ଆରକ୍ତାଂ ଶଶିଖଣ୍ଡମଣ୍ଡିତଜଟାଜୂଟାନୁବଦ୍ଧସ୍ରଜଂ      ବନ୍ଧୂକପ୍ରସବାରୁଣାମ୍ବରଧରାଂ ରକ୍ତାମ୍ବୁଜାଧ୍ୟାସିନୀମ୍ । ତ୍ୱାଂ ଧ୍ୟାୟାମି ଚତୁର୍ଭୁଜାଂ ତ୍ରିଣୟନାମାପୀନରମ୍ୟସ୍ତନୀଂ      ମଧ୍ୟେ ନିମ୍ନବଲିତ୍ରୟାଙ୍କିତତନୁଂ ତ୍ୱଦ୍ରୂପସମ୍ପତ୍ତୟେ ॥ ୫॥ ଆଧାରେ ତରୁଣାର୍କବିମ୍ବରୁଚିରଂ ସୋମପ୍ରଭଂ ବାଗ୍ଭବଂ      ବୀଜଂ ମାନ୍ମଥମିନ୍ଦ୍ରଗୋପକନିଭଂ ହୃତ୍ପଙ୍କଜେ ସଂସ୍ଥିତମ୍ । ରନ୍ଧ୍ରେ ବ୍ରହ୍ମପ...
 
 ପ୍ରସ୍ତୁତ ପୁସ୍ତକ, 'ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସୌଭାଗ୍ୟ' ରୁ ଉଦ୍ଧୃତ- ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସ୍ଥାପତ୍ୟ ବେଦର ଏକ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ବେଦର ଅର୍ଥ ଜ୍ଞାନ ଅଟେ । “ ବିଶ୍ୱକର୍ମା ପ୍ରକାଶ ” ସବୁଠାରୁ ପ୍ରାଚୀନତମ ଗ୍ରନ୍ଥ ଅଟେ । ଏହାର ଲୋକପ୍ରିିୟତା ବିଶେଷ ଭାବେ ଉତର ଭାରତରେ ପାଳିତ ହେଉଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ଉପଲବ୍ଧ ଅଟେ । ଯଥା-ମତ୍ସ୍ୟ ପୁରାଣ , ଅଗ୍ନି ପୁରାଣ , ଭବିଷ୍ୟ ପୁରାଣ ଓ ବୃହତ ସଂହିଁତା । ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ବିଶେଷ ପରିଲିଖିତ ହେଉଅଛି ଯଥା-ମୟମତମ୍‌ , ମାନସାର , ସମରାଙ୍ଗଣ ସୁତ୍ରଧାର , ରାଜବଲ୍ଲଭ ଏବଂ ମନୁଷ୍ୟାଳୟ ଚନ୍ଦ୍ରିକା । ପ୍ରତିମା ବିଜ୍ଞାନ ନାମକ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁର ଏକ ଅଭିନ୍ନ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ଚାରୋଟି ବେଦ ଯଥା-ରିଗ୍‌ , ଯଜୁର୍ବେଦ , ଅଥର୍ବ ବେଦ ଏବଂ ଶାମବେଦ ଅଟେ । ଯଜୁର୍ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ଦେବତାଙ୍କର ମନ୍ତ୍ର ସହିତ ଆହୁତି ଦିଆଯାଇଥାଏ ଏବଂ ଏହି ବେଦରେ କର୍ମକାଣ୍ଡ ଉପରେ ବିସ୍ତୃତ ବର୍ଣ୍ଣନା କରାଯାଇଅଛି । ସାମ୍‌ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ମନ୍ତ୍ରକୁ କିପରି ଛନ୍ଦ ଓ ଗାୟନ ରୂପରେ ପ୍ରାର୍ଥନା କରାଯାଏ ତାହା ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇଅଛି । ଅଥର୍ବ ବେଦରେ ଜୀବନର ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଜ୍ଞାନକୁ ବର୍ଣ୍ଣ ନା କରାଯାଇଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଗ୍ରନ୍ଥ ଯଜୁର୍ବେଦର ଅଧିକ ନିକଟତର ଅଟେ । କାରଣ ଏହି ବେଦ ଯଜ୍ଞ ଉପରେ ବିଶେଷ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଅଛି । ବେଦ ବହିଗୁଡିକୁ କୈାଣସି ପୁରୁଷ ବ୍ୟକ୍ତି ଲେଖନାହାଁନ୍ତି । ତେଣୁ ...