Skip to main content

 

ଶ୍ରୀ ବିଦ୍ୟା—[33]-22-6-2021

ଶ୍ରୀଲଲିତା-ତ୍ରିପୁରସୁନ୍ଦରୀ-ହୃଦୟସ୍ତୋତ୍ରମ୍-22-6-2021

[ବ୍ୟାଖ୍ୟା ସହିତ]-ଗତାଙ୍କରୁ ଆଗେ-ଶ୍ଳୋକ--8 to 11

ଶ୍ରୀଗଣେଶାୟ ନମଃ ॥

ଶ୍ରୀଉମା-ମହେଶ୍ୱରାଭ୍ୟାଂ ନମଃ ॥

ପଞ୍ଚ ଉପଚାର ପୂଜା କୃତ୍ଵା

ମୂଳ-ହୃଦୟ-ସ୍ତୋତ୍ର-ପାଠ

ଯା ସୁରାସୁରରଣେ ଜବାନ୍ୱିତା ଆଜଘାନ ଜଗଦମ୍ବିକାଽଜିତା ।

ତାଂ ଭଜାମି ଜନନୀଂ ଜଗଜ୍ଜନିଂ ଯୁଦ୍ଧୟୁକ୍ତ-ଦିତିଜାନ୍ସୁଦୁର୍ଜୟାନ୍ ॥ ୮॥

ବିଶ୍ଵ ଶାନ୍ତି ନିମିତ ଉଗ୍ର ରାକ୍ଷାସ ମାନଙ୍କୁ ଲଢେଇ କରି ଯିଏ ମାରୁଛନ୍ତି, ତାଙ୍କୁ ମୁ ଭଜନ କରୁଅଛି

 ଯୋଗିନାଂ ହୃଦୟସଙ୍ଗତାଂ ଶିବାଂ ଯୋଗୟୁକ୍ତମନସାଂ ଯତାତ୍ମନାମ୍ ।

ଜାଗ୍ରତୀଂ ଜଗତି ଯତ୍ନତୋ ଦ୍ୱିଜା ଯାଂ ଜପନ୍ତି ହୃଦି ତାଂ ଭଜାମ୍ୟହମ୍  ୯॥

ଯୋଗରେ ନିମଗ୍ନ ଯୋଗୀ ମାନଙ୍କ ହୃଦୟରେ ଯିଏ ରହୁଛନ୍ତି ଓ ସଂସାରରେ ଦ୍ଵିଜ-ଗଣ ଯେଉଁ ଜାଗ୍ରତ ଶିବାଙ୍କୁ ହୃଦୟରେ ଜପ କରନ୍ତି, ତାଙ୍କୁ ମୁ ସ୍ମରଣ କରୁଅଛି

କଲ୍ପକାସ୍ତୁ କଲୟନ୍ତି କାଲିକାଂ ଯତ୍କଲା କଲିଜନୋପକାରିକା ।

କୌଲିକାଲିକଲିତାନ୍ଘ୍ରିପଙ୍କଜାଂ ତାଂ ଭଜାମି କଲିକଲ୍ମଷାପହାମ୍ ॥ ୧୦॥

କଳି-କାଳରେ ଲୋକମାନଙ୍କ କଲ୍ୟାଣ-କାରିଣୀ କାଳିକା ଯେଉଁ କଳାର ଧ୍ୟାନ କୌଳ ସାଧକ କରୁଛନ୍ତି ଓ କଳିର ପାପକୁ ନଷ୍ଟ କରୁଥିବା ତାଙ୍କର ଚରଣ-କମଳର ସେବା କରିଆସୁଛନ୍ତି, ତାଙ୍କୁ ମୁ ସ୍ମରଣ କରୁଅଛି

ବାଲାର୍କାନନ୍ତଶୋଚିର୍ନ୍ନିଜ-ତନୁ-କିରଣୈର୍ଦ୍ଦୀପୟନ୍ତୀଂ ଦିଗନ୍ତାନ୍

ଦୀପ୍ତୈର୍ଦ୍ଦେଦୀପ୍ତମାନାଂ ଦନୁଜ-ଦଲ-ବନାନଲ୍ପଦାବାନ-ଲାଭାମ୍ ।

ଦାନ୍ତୋଦନ୍ତୋଗ୍ରଚିତାଂ ଦଲିତଦିତିସୁତାଂ ଦର୍ଶନୀୟାଂ ଦୁରନ୍ତାଂ

ଦେବୀଂ ଦୀନାର୍ଦ୍ରଚିତ୍ତାଂ ହୃଦି ମୁଦିତମନାଃ ଷୋଡଶୀଂ ସଂସ୍ମରାମି ॥ ୧୧॥

ବାଳ-ସୂର୍ଯ୍ୟର ଅସଂଖ୍ୟ କିରଣ ଯେପରି ନିଜ ଶରୀରର ଆଭା ଦ୍ଵାରା ପ୍ରକାଶିତ କରୁଥିବା, ଅସୁର ମାନଙ୍କ ସମୂହ-ରୂପ ବନ ନିମିତ ଦାବାନଳ ପରି ଉଗ୍ର ଦୀପ୍ତି ରଖୁଥିବା, ରାକ୍ଷାସଙ୍କ ଗର୍ବକୁ ନିଜର ତେଜ ଦ୍ଵାରା ଦଗ୍ଧ କରୁଥିବା ଓ ଭକ୍ତଙ୍କ ନିମିତ ଦୟା-ପୂର୍ଣ ଚିତ୍ତ ରଖୁଥିବା ଜ୍ଞାନ-ଦାୟିନୀଙ୍କୁ  ମୁ ସାନନ୍ଦ ଧ୍ୟାନ କରୁଅଛି

 କୈଲାଶ ନାଥ ଅଗ୍ରୱାଲ,

ଶ୍ରୀ ବିଦ୍ୟା ଉପାସକ

Continue….



Comments

Popular posts from this blog

  ଶ୍ରୀ ବିଦ୍ୟା—[ 51 ]- 24 - 07 -202 1 ଶ୍ରୀ ବାଲା-ବାଞ୍ଛା - ଦାତ୍ରୀ - ସ୍ତୋତ୍ରମ୍- ଐଂ ବିଦ୍ୟାକ୍ଷମାଲାସୁକପାଲମୁଦ୍ରାରାଜତ୍କରାଂ କୁନ୍ଦସମାନକାନ୍ତିମ୍ । ମୁକ୍ତାଫଲାଲଙ୍କୃତଶୋଭନାଙ୍ଗୀଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ବାଙ୍ମୟସିଦ୍ଧିହେତୋଃ ॥ ୧॥ କ୍ଲୀଂ ଭଜେ କଲ୍ପବୃକ୍ଷାଧ ଉଦ୍ଦୀପ୍ତରତ୍ନାସନେ ସନ୍ନିଷଣ୍ଣାଂ ମଦାଘୂର୍ଣିତାକ୍ଷୀମ୍ । କରୈର୍ବୀଜପୂରଂ କପାଲେଷୁଚାପଂ ସପାଶାଙ୍କୁରାଂ ରକ୍ତବର୍ଣାଂ ଦଧାନାମ୍ ॥ ୨ ॥ ସୌଃ ବ୍ୟାଖ୍ୟାନମୁଦ୍ରାମୃତକୁମ୍ଭବିଦ୍ୟାଂ ଅକ୍ଷସ୍ରଜଂ ସନ୍ଦଧତୀଂ କରାବ୍ଜୈଃ । ଚିଦ୍ରୂପିଣୀଂ ଶାରଦଚନ୍ଦ୍ରକାନ୍ତିଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ମୌକ୍ତିକଭୂଷିତାଙ୍ଗୀମ୍ ॥ ୩॥ ପାଶାଙ୍କୁଶୌ ପୁସ୍ତକମକ୍ଷସୂତ୍ରଂ କରୈର୍ଦଧାନାଂ ସକଲାମରାର୍ଚ୍ୟାମ୍ମ୍ । ରକ୍ତାଂ ତ୍ରିଣୋତ୍ରାଂ ଶଶିଶେଖରାଂ ତାଂ ଭଜେଽଖିଲର୍ଧ୍ୟୈ ତ୍ରିପୁରାଂ ଚ ବାଲାମ୍ ॥ ୪॥ ଆରକ୍ତାଂ ଶଶିଖଣ୍ଡମଣ୍ଡିତଜଟାଜୂଟାନୁବଦ୍ଧସ୍ରଜଂ      ବନ୍ଧୂକପ୍ରସବାରୁଣାମ୍ବରଧରାଂ ରକ୍ତାମ୍ବୁଜାଧ୍ୟାସିନୀମ୍ । ତ୍ୱାଂ ଧ୍ୟାୟାମି ଚତୁର୍ଭୁଜାଂ ତ୍ରିଣୟନାମାପୀନରମ୍ୟସ୍ତନୀଂ      ମଧ୍ୟେ ନିମ୍ନବଲିତ୍ରୟାଙ୍କିତତନୁଂ ତ୍ୱଦ୍ରୂପସମ୍ପତ୍ତୟେ ॥ ୫॥ ଆଧାରେ ତରୁଣାର୍କବିମ୍ବରୁଚିରଂ ସୋମପ୍ରଭଂ ବାଗ୍ଭବଂ      ବୀଜଂ ମାନ୍ମଥମିନ୍ଦ୍ରଗୋପକନିଭଂ ହୃତ୍ପଙ୍କଜେ ସଂସ୍ଥିତମ୍ । ରନ୍ଧ୍ରେ ବ୍ରହ୍ମପ...
 
 ପ୍ରସ୍ତୁତ ପୁସ୍ତକ, 'ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସୌଭାଗ୍ୟ' ରୁ ଉଦ୍ଧୃତ- ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସ୍ଥାପତ୍ୟ ବେଦର ଏକ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ବେଦର ଅର୍ଥ ଜ୍ଞାନ ଅଟେ । “ ବିଶ୍ୱକର୍ମା ପ୍ରକାଶ ” ସବୁଠାରୁ ପ୍ରାଚୀନତମ ଗ୍ରନ୍ଥ ଅଟେ । ଏହାର ଲୋକପ୍ରିିୟତା ବିଶେଷ ଭାବେ ଉତର ଭାରତରେ ପାଳିତ ହେଉଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ଉପଲବ୍ଧ ଅଟେ । ଯଥା-ମତ୍ସ୍ୟ ପୁରାଣ , ଅଗ୍ନି ପୁରାଣ , ଭବିଷ୍ୟ ପୁରାଣ ଓ ବୃହତ ସଂହିଁତା । ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ବିଶେଷ ପରିଲିଖିତ ହେଉଅଛି ଯଥା-ମୟମତମ୍‌ , ମାନସାର , ସମରାଙ୍ଗଣ ସୁତ୍ରଧାର , ରାଜବଲ୍ଲଭ ଏବଂ ମନୁଷ୍ୟାଳୟ ଚନ୍ଦ୍ରିକା । ପ୍ରତିମା ବିଜ୍ଞାନ ନାମକ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁର ଏକ ଅଭିନ୍ନ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ଚାରୋଟି ବେଦ ଯଥା-ରିଗ୍‌ , ଯଜୁର୍ବେଦ , ଅଥର୍ବ ବେଦ ଏବଂ ଶାମବେଦ ଅଟେ । ଯଜୁର୍ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ଦେବତାଙ୍କର ମନ୍ତ୍ର ସହିତ ଆହୁତି ଦିଆଯାଇଥାଏ ଏବଂ ଏହି ବେଦରେ କର୍ମକାଣ୍ଡ ଉପରେ ବିସ୍ତୃତ ବର୍ଣ୍ଣନା କରାଯାଇଅଛି । ସାମ୍‌ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ମନ୍ତ୍ରକୁ କିପରି ଛନ୍ଦ ଓ ଗାୟନ ରୂପରେ ପ୍ରାର୍ଥନା କରାଯାଏ ତାହା ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇଅଛି । ଅଥର୍ବ ବେଦରେ ଜୀବନର ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଜ୍ଞାନକୁ ବର୍ଣ୍ଣ ନା କରାଯାଇଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଗ୍ରନ୍ଥ ଯଜୁର୍ବେଦର ଅଧିକ ନିକଟତର ଅଟେ । କାରଣ ଏହି ବେଦ ଯଜ୍ଞ ଉପରେ ବିଶେଷ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଅଛି । ବେଦ ବହିଗୁଡିକୁ କୈାଣସି ପୁରୁଷ ବ୍ୟକ୍ତି ଲେଖନାହାଁନ୍ତି । ତେଣୁ ...