Skip to main content

 

ଶ୍ରୀ ବିଦ୍ୟା—[34]-23-6-2021

ଶ୍ରୀଲଲିତା-ତ୍ରିପୁରସୁନ୍ଦରୀ-ହୃଦୟସ୍ତୋତ୍ରମ୍-23-6-2021

[ବ୍ୟାଖ୍ୟା ସହିତ]-ଗତାଙ୍କରୁ ଆଗେ-ଶ୍ଳୋକ--12 to 18

ଶ୍ରୀଗଣେଶାୟ ନମଃ ॥

ଶ୍ରୀଉମା-ମହେଶ୍ୱରାଭ୍ୟାଂ ନମଃ ॥

ପଞ୍ଚ ଉପଚାର ପୂଜା କୃତ୍ଵା

ମୂଳ-ହୃଦୟ-ସ୍ତୋତ୍ର-ପାଠ

 ଧୀରାନ୍ଧନ୍ୟାନ୍ଧରିତ୍ରୀଧବ-ବିଧୃତ-ଶିରୋ -ଧୂତଧୂଲ୍ୟବ୍ଜପାଦାଂ

ଘୃଷ୍ଟାନ୍ଧାରାଧରାଧୋ ବିନିଧୃତ-ଚପଲା-ଚାରୁଚନ୍ଦ-ପ୍ରଭାଭାମ୍ ।

ଧର୍ମ୍ୟାନ୍ଧୂତୋପହାରାନ୍ଧରଣି-ସୁର-ଧବୋଦ୍ଧାରିଣୀଂ ଧ୍ୟେୟରୂପାଂ

ଧୀମଦ୍ଧନ୍ୟାତିଧନ୍ୟାନ୍ଧନଦଧନବୃତାଂ ସୁନ୍ଦରୀଂ ଚିନ୍ତୟାମି ॥ ୧୨॥

ଅଜ୍ଞାନ-ନାଶିନୀ, ଶେଷ-ନାଗର ଶିର ଉପରେ ଚରଣ-କମଳ ରଖୁଥିବା, ବିଦ୍ୟୁତ ଓ ସୁନ୍ଦର ଚନ୍ଦ୍ରମା ପରି ଆଭା, ପୂଜା ଉପଚାରକୁ ସ୍ଵୀକାର କରି ପୃଥିବୀର ଦେବ-କୁଳକୁ ଉଧାର କରୁଥିବା, ଧ୍ୟାନ-ଗମ୍ୟା, ବୁଦ୍ଧିମାନଙ୍କ

ଉପାସ୍ୟା, କୁବେର ଦ୍ଵାରା ଦ୍ଵାରା ବନ୍ଦିତା, ତ୍ରିପୁର-ସୁନ୍ଦରୀଙ୍କୁ ମୁ ଭାବନା କରୁଅଛି

ଜୟତୁ ଜୟତୁ ଜଲ୍ପା ଯୋଗିନୀ ଯୋଗୟୁକ୍ତା

ଜୟତୁ ଜୟତୁ ସୌମ୍ୟା ସୁନ୍ଦରୀ ସୁନ୍ଦରାସ୍ୟା ।

ଜୟତୁ ଜୟତୁ ପଦ୍ମା ପଦ୍ମିନୀ କେଶବସ୍ୟ

ଜୟତୁ ଜୟତୁ କାଲୀ କାଲିନୀ କାଲକାନ୍ତା ୧୩

ଯୋଗିନୀ ମାତାଙ୍କ ଜୟ ହେଉ, ବିଷ୍ନୁଙ୍କ ଲକ୍ଷ୍ମୀଙ୍କ ଜୟ ହେଉ, ସୁନ୍ଦର ମୁଖ ଥିବା ତ୍ରିପୁରା ସୁନ୍ଦରିଙ୍କ ଜୟ ହେଉ,

ମହା-କାଳଙ୍କ ସୁନ୍ଦର ଶକ୍ତି କାଳୀଙ୍କ ଜୟ ହେଉ ଯିଏ କାଳକୁ ମଧ୍ୟ ଲୟ କରିଥାନ୍ତି   

ଜୟତୁ ଜୟତୁ ଖର୍ୱା ଷୋଡଶୀ ବେଦହସ୍ତା

ଜୟତୁ ଜୟତୁ ଧାତ୍ରୀ ଧର୍ମିଣୀ ଧାତୃଶାନ୍ତିଃ ।

ଜୟତୁ ଜୟତୁ ବାଣୀ ବ୍ରହ୍ମଣୋ ବ୍ରହ୍ମବନ୍ଦ୍ୟା

ଜୟତୁ ଜୟତୁ ଦୁର୍ଗା ଦାରିଣୀ ଦେବଶତ୍ରୋଃ ॥ ୧୪॥

ବେଦ-ହସ୍ତା ସରସ୍ଵତିଙ୍କ ଜୟ ହେଉ, ବିଧାତାଙ୍କ ଶକ୍ତି ଓ ବ୍ରାହ୍ମଣଙ୍କ ବନ୍ଦନୀୟା ଅଟନ୍ତିଦେବ-ଶତୃଙ୍କ ସଂହାର କରୁଥିବା ଦୂର୍ଗାଙ୍କ ଜୟ ହେଉ।

ଦେବି ତ୍ୱଂ ସୃଷ୍ଟିକାଲେ କମଲଭବଭୃତା ରାଜସୀ ରକ୍ତରୂପା

ରକ୍ଷାକାଲେ ତ୍ୱମମ୍ବା ହରିହୃଦୟଧୃତା ସାତ୍ୱିକୀ ଶ୍ୱେତରୂପା ।

ଭୂରିକ୍ରୋଧା ଭବାନ୍ତେ ଭବଭବନଗତା ତାମସୀ କୃଷ୍ଣରୂପା

ଏତାଶ୍ଚାନ୍ୟାସ୍ତ୍ୱମେବ କ୍ଷିତମନୁଜମଲା ସୁନ୍ଦରୀ କେବଲାଦ୍ୟା ॥ ୧୫॥

ହେ ଦେବୀ, ସୃଷ୍ଟି ସମୟରେ ତମେ ରକ୍ତ-ବର୍ଣା ରାଜସୀ, ରକ୍ଷା କରୁଥିବା ସମୟରେ ତମେ ଶ୍ଵେତ-ବର୍ଣା—ସାତ୍ବିକି ମାତା, ସଂହାର ସମୟରେ ତମେ ନୀଳ ବର୍ଣ ତାମସୀ ଅଟ ଏହିସବୁ ତଥା ଅନ୍ୟ ରୂପ, ପୃଥିବୀରେ ପୂଜନୀୟ ଅଟେ, ତମର ହିଁ ଅଟେତମେହିଁ ଏକମାତ୍ର ଆଦ୍ୟା ତ୍ରିପୁର-ସୁନ୍ଦରୀ ଅଟ

ସୁମଲଶମନମେତଦ୍ଦେବି ଗୋପ୍ୟଂ ଗୁଣଜ୍ଞେ

    ଗ୍ରହଣମନନୟୋଗ୍ୟଂ ଷୋଡଶୀୟଂ ଖଲଘ୍ନମ୍ ।

ସୁରତରୁସମଶୀଲଂ ସମ୍ପ୍ରଦଂ ପାଠକାନାଂ

    ପ୍ରଭବତି ହୃଦୟାଖ୍ୟଂ ସ୍ତୋତ୍ରମତ୍ୟନ୍ତମାନ୍ୟମ୍ ॥ ୧୬॥

ଇଦଂ ତ୍ରିପୁରସୁନ୍ଦର୍ୟାଃ ଷୋଡଶ୍ୟାଃ ପରମାଦ୍ଭୁତମ୍ ।

ଯଃ ଶୃଣୋତି ନରଃ ସ୍ତୋତ୍ରଂ ସ ସଦା ସୁଖମଶ୍ନୁତେ ॥ ୧୭॥

ନ ଶୂଦ୍ରାୟ ପ୍ରଦାତବ୍ୟଂ ଶଠାୟ ମଲିନାତ୍ମନେସମଲାତ୍ମନେ

ଦେୟଂ ଦାନ୍ତାୟ ଭକ୍ତାୟ ବ୍ରାହ୍ମଣାୟ ବିଶେଷତଃ ॥ ୧୮॥

ଏହି ଅମୋଘ ସ୍ତବନ ସାଧକଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ପ୍ରତିଦିନ ଜପନୀୟ ଅଟେଶ୍ରବଣ ଓ ମନନ ଦ୍ଵାରା ଏହା ବୁଝା ପଡିଥାଏ। ଏହି ସ୍ତୋତ୍ର ପାପ ନାଶକ ଅଟେ। କଳ୍ପ-ବୃକ୍ଷ ସମାନ ଏହା ଫଳ ଦାୟକ ଅଟେ ଓ ପାଠ-କର୍ତ୍ତା ଙ୍କୁ ଆନନ୍ଦିତ କରିଥାଏ। ହୃଦୟ ନାମକ ଏହି ସ୍ତୋତ୍ର ଗୋପନୀୟ ଅଟେ। ତ୍ରିପୁର-ସୁନ୍ଦରୀଙ୍କ ଏହି ହୃଦୟ ସ୍ତୋତ୍ର ଅତି ବିଲକ୍ଷଣ ଅଟେ। ତମେହିଁ ଏକ-ମାତ୍ର ଆଦ୍ୟା ତ୍ରିପୁର-ସୁନ୍ଦରୀ ଅଟ। [16 & 17 &18]

ଇତି ଶ୍ରୀଷୋଡଶୀ-ହୃଦୟ-ସ୍ତୋତ୍ରଂ ଅଥବା ଶ୍ରୀଲଲିତା-ତ୍ରିପୁର-ସୁନ୍ଦରୀ-ହୃଦୟ-ସ୍ତୋତ୍ରମ୍ ସମାପ୍ତମ୍

କୈଲାଶ ନାଥ ଅଗ୍ରୱାଲ,

ଶ୍ରୀ ବିଦ୍ୟା ଉପାସକ



Comments

Popular posts from this blog

  ଶ୍ରୀ ବିଦ୍ୟା—[ 51 ]- 24 - 07 -202 1 ଶ୍ରୀ ବାଲା-ବାଞ୍ଛା - ଦାତ୍ରୀ - ସ୍ତୋତ୍ରମ୍- ଐଂ ବିଦ୍ୟାକ୍ଷମାଲାସୁକପାଲମୁଦ୍ରାରାଜତ୍କରାଂ କୁନ୍ଦସମାନକାନ୍ତିମ୍ । ମୁକ୍ତାଫଲାଲଙ୍କୃତଶୋଭନାଙ୍ଗୀଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ବାଙ୍ମୟସିଦ୍ଧିହେତୋଃ ॥ ୧॥ କ୍ଲୀଂ ଭଜେ କଲ୍ପବୃକ୍ଷାଧ ଉଦ୍ଦୀପ୍ତରତ୍ନାସନେ ସନ୍ନିଷଣ୍ଣାଂ ମଦାଘୂର୍ଣିତାକ୍ଷୀମ୍ । କରୈର୍ବୀଜପୂରଂ କପାଲେଷୁଚାପଂ ସପାଶାଙ୍କୁରାଂ ରକ୍ତବର୍ଣାଂ ଦଧାନାମ୍ ॥ ୨ ॥ ସୌଃ ବ୍ୟାଖ୍ୟାନମୁଦ୍ରାମୃତକୁମ୍ଭବିଦ୍ୟାଂ ଅକ୍ଷସ୍ରଜଂ ସନ୍ଦଧତୀଂ କରାବ୍ଜୈଃ । ଚିଦ୍ରୂପିଣୀଂ ଶାରଦଚନ୍ଦ୍ରକାନ୍ତିଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ମୌକ୍ତିକଭୂଷିତାଙ୍ଗୀମ୍ ॥ ୩॥ ପାଶାଙ୍କୁଶୌ ପୁସ୍ତକମକ୍ଷସୂତ୍ରଂ କରୈର୍ଦଧାନାଂ ସକଲାମରାର୍ଚ୍ୟାମ୍ମ୍ । ରକ୍ତାଂ ତ୍ରିଣୋତ୍ରାଂ ଶଶିଶେଖରାଂ ତାଂ ଭଜେଽଖିଲର୍ଧ୍ୟୈ ତ୍ରିପୁରାଂ ଚ ବାଲାମ୍ ॥ ୪॥ ଆରକ୍ତାଂ ଶଶିଖଣ୍ଡମଣ୍ଡିତଜଟାଜୂଟାନୁବଦ୍ଧସ୍ରଜଂ      ବନ୍ଧୂକପ୍ରସବାରୁଣାମ୍ବରଧରାଂ ରକ୍ତାମ୍ବୁଜାଧ୍ୟାସିନୀମ୍ । ତ୍ୱାଂ ଧ୍ୟାୟାମି ଚତୁର୍ଭୁଜାଂ ତ୍ରିଣୟନାମାପୀନରମ୍ୟସ୍ତନୀଂ      ମଧ୍ୟେ ନିମ୍ନବଲିତ୍ରୟାଙ୍କିତତନୁଂ ତ୍ୱଦ୍ରୂପସମ୍ପତ୍ତୟେ ॥ ୫॥ ଆଧାରେ ତରୁଣାର୍କବିମ୍ବରୁଚିରଂ ସୋମପ୍ରଭଂ ବାଗ୍ଭବଂ      ବୀଜଂ ମାନ୍ମଥମିନ୍ଦ୍ରଗୋପକନିଭଂ ହୃତ୍ପଙ୍କଜେ ସଂସ୍ଥିତମ୍ । ରନ୍ଧ୍ରେ ବ୍ରହ୍ମପ...
 
 ପ୍ରସ୍ତୁତ ପୁସ୍ତକ, 'ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସୌଭାଗ୍ୟ' ରୁ ଉଦ୍ଧୃତ- ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସ୍ଥାପତ୍ୟ ବେଦର ଏକ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ବେଦର ଅର୍ଥ ଜ୍ଞାନ ଅଟେ । “ ବିଶ୍ୱକର୍ମା ପ୍ରକାଶ ” ସବୁଠାରୁ ପ୍ରାଚୀନତମ ଗ୍ରନ୍ଥ ଅଟେ । ଏହାର ଲୋକପ୍ରିିୟତା ବିଶେଷ ଭାବେ ଉତର ଭାରତରେ ପାଳିତ ହେଉଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ଉପଲବ୍ଧ ଅଟେ । ଯଥା-ମତ୍ସ୍ୟ ପୁରାଣ , ଅଗ୍ନି ପୁରାଣ , ଭବିଷ୍ୟ ପୁରାଣ ଓ ବୃହତ ସଂହିଁତା । ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ବିଶେଷ ପରିଲିଖିତ ହେଉଅଛି ଯଥା-ମୟମତମ୍‌ , ମାନସାର , ସମରାଙ୍ଗଣ ସୁତ୍ରଧାର , ରାଜବଲ୍ଲଭ ଏବଂ ମନୁଷ୍ୟାଳୟ ଚନ୍ଦ୍ରିକା । ପ୍ରତିମା ବିଜ୍ଞାନ ନାମକ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁର ଏକ ଅଭିନ୍ନ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ଚାରୋଟି ବେଦ ଯଥା-ରିଗ୍‌ , ଯଜୁର୍ବେଦ , ଅଥର୍ବ ବେଦ ଏବଂ ଶାମବେଦ ଅଟେ । ଯଜୁର୍ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ଦେବତାଙ୍କର ମନ୍ତ୍ର ସହିତ ଆହୁତି ଦିଆଯାଇଥାଏ ଏବଂ ଏହି ବେଦରେ କର୍ମକାଣ୍ଡ ଉପରେ ବିସ୍ତୃତ ବର୍ଣ୍ଣନା କରାଯାଇଅଛି । ସାମ୍‌ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ମନ୍ତ୍ରକୁ କିପରି ଛନ୍ଦ ଓ ଗାୟନ ରୂପରେ ପ୍ରାର୍ଥନା କରାଯାଏ ତାହା ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇଅଛି । ଅଥର୍ବ ବେଦରେ ଜୀବନର ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଜ୍ଞାନକୁ ବର୍ଣ୍ଣ ନା କରାଯାଇଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଗ୍ରନ୍ଥ ଯଜୁର୍ବେଦର ଅଧିକ ନିକଟତର ଅଟେ । କାରଣ ଏହି ବେଦ ଯଜ୍ଞ ଉପରେ ବିଶେଷ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଅଛି । ବେଦ ବହିଗୁଡିକୁ କୈାଣସି ପୁରୁଷ ବ୍ୟକ୍ତି ଲେଖନାହାଁନ୍ତି । ତେଣୁ ...