Skip to main content

 

ଶ୍ରୀ ବିଦ୍ୟା—[50]-21-07-2021

ଶ୍ରୀବାଲା-ରକ୍ଷା-ସ୍ତୋତ୍ରମ୍

ସର୍ୱଲୋକୈକଜନକେ ସର୍ୱାଭୀଷ୍ଟଫଲପ୍ରଦେ ।

ରକ୍ଷ ମାଂ କ୍ଷୁଦ୍ରଜାଲେଭ୍ୟଃ ପାତକେଭ୍ୟଶ୍ଚ ସର୍ୱଦା ॥ ୧॥

ଜଗଦ୍ଧିତେ ଜଗନ୍ନେତ୍ରି ଜଗନ୍ମାତର୍ଜଗନ୍ମୟେ ।

ଜଗଦ୍ଦୁରିତଜାଲେଭ୍ୟୋ ରକ୍ଷ ମାମହିତଂ ହର ॥ ୨॥

ବାଙ୍ମନଃ କାୟକରଣୈର୍ଜନ୍ମାନ୍ତରଶତାର୍ଜିତମ୍ ।

ପାପଂ ନାଶୟ ଦେବେଶି ପାହି ମାଂ କୃପୟାଽନିଶମ୍ ॥ ୩॥

ଜନ୍ମାନ୍ତରସହସ୍ରେଷୁ ଯତ୍କୃତଂ ଦୁଷ୍କୃତଂ ମୟା ।

ତନ୍ନିବାରୟ ମାଂ ପାହି ଶରଣ୍ୟେ ଭକ୍ତବତ୍ସଲେ ॥ ୪॥

ମୟା କୃତାନ୍ୟଶେଷାଣି ମଦୀୟୈଶ୍ଚ କୃତାନି ଚ ।

ପାପାନି ନାଶୟସ୍ୱାଦ୍ୟ ପାହି ମାଂ ପରଦେବତେ ॥ ୫॥

 

ଜ୍ଞାନାଜ୍ଞାନକୃତୈଃ ପାପୈଃ ସାମ୍ପ୍ରାପ୍ତଂ ଦୁରିତଂ କ୍ଷଣାତ୍ ।

ନିବାରୟ ଜଗନ୍ମାତରଖିଲୈରନିବାରିତମ୍ ॥ ୬॥

ଅସତ୍କାର୍ୟନିବୃତ୍ତିଂ ଚ ସତ୍କାୟସ୍ୟ ପ୍ରବର୍ତନମ୍ ।

ଦେବତାତ୍ମାନୁସନ୍ଧାନଂ ଦେହି ମେ ପରମେଶ୍ୱରି ॥ ୭॥

ସର୍ୱାବରଣବିଦ୍ୟାନାଂ ସନ୍ଧାନେନାନୁଚିନ୍ତନମ୍ ।

ଦେଶିକାଙ୍ଘ୍ରିସ୍ମୃତିଂ ଚୈବ ଦେହି ମେ ଜଗଦୀଶ୍ୱରି ॥ ୮॥

ଅନୁସ୍ୟୂତରପରବ୍ରହ୍ମାନନ୍ଦାମୃତନିଷେବଣମ୍ ।

ଅତ୍ୟନ୍ତନିଶ୍ଚଲଂ ଚିତ୍ତଂ ଦେହି ମେ ଜଗଦୀଶ୍ୱରି ॥ ୯॥

ଅନୁସ୍ୟୂତରପରବ୍ରହ୍ମାନନ୍ଦାମୃତନିଷେବଣମ୍ ।

ଅତ୍ୟନ୍ତନିଶ୍ଚଲଂ ଚିତ୍ତଂ ଦେହି ମେ ପରମେଶ୍ୱରି ॥ ୧୦॥

ସଦାଶିବାଦ୍ୟୈର୍ଧାତ୍ର୍ୟନ୍ତୈଃ ଦେବତାଭିର୍ମୁନୀଶ୍ୱରୈଃ ।

ଉପାସିତଂ ପଦଂ ଯତ୍ତଦ୍ଦେହି ମେ ପରମେଶ୍ୱରି ॥ ୧୧॥

ଇନ୍ଦ୍ରାଦିଭିରଶେଷୈଶ୍ଚ ଦେବୈରସୁରରାକ୍ଷସୈଃ ।

କୃତଂ ବିଘ୍ନଂ ନିବାର୍ୟାଶୁ କୃପୟା ରକ୍ଷ ରକ୍ଷ ମାମ୍ ୧୨

ଆତ୍ମାନମାତ୍ମନଃ ସ୍ନିଗ୍ଧମାଶ୍ରିତଂ ପରିଚାରକମ୍ ।

ଦ୍ରବ୍ୟଦଂ ବନ୍ଧୁବର୍ଗଂ ଚ ଦେବେଶି ପରିରକ୍ଷ ନଃ ॥ ୧୩॥

ଉପାସକସ୍ୟ ଯୋ ଯୋ ମେ ଯଥାଶକ୍ତ୍ୟନୁକୂଲକୃତ୍ ।

ସୁହୃଦଂ ରକ୍ଷ ତଂ ନିତ୍ୟଂ ଦ୍ୱିଷନ୍ତମନୁକୂଲୟ ॥ ୧୪॥

ଦୈହିକାଦୈହିକାନ୍ନାନାହେତୁକାତ୍କେବଲଦ୍ଭୟାତ୍ ।

ପାହି ମାଂ ପ୍ରଣତାପତ୍ତିଭଞ୍ଜନେ ବିଶ୍ୱଲୋଚନେ ॥ ୧୫॥

ନିତ୍ୟାନନ୍ଦମୟଂ ସୌଖ୍ୟଂ ନିର୍ମଲଂ ନିରୂପାଧିକମ୍ ।

ଦେହି ମେ ନିଶ୍ଚଲାଂ ଭକ୍ତିଂ ନିଖିଲାଭିଷ୍ଟସିଦ୍ଧିଦେ ॥ ୧୬॥

ଯନ୍ମୟା ସକଲୋପାୟୈଃ କରଣୀୟମିତଃ ପରମ୍ ।

ତତ୍ସର୍ୱଂ ବୋଧୟସ୍ୱାମ୍ବ ସର୍ୱଲୋକହିତେ ରତେ ॥ ୧୭॥

ପ୍ରଦେହି ବୁଦ୍ଧିୟୋଗଂ ତଂ ଯେନ ତ୍ୱାମୁପୟାମ୍ୟହମ୍ ।

କାମାନାଂ ହୃଦ୍ୟସଂରୋହଂ ଦେହି ମେ କୃପୟେଶ୍ୱରି ॥ ୧୮॥

ଭବାବ୍ଧୌ ପତିତଂ ଭୀତମନାଥଂ ଦୀନମାନସମ୍ ।

ଉଦ୍ଧୃତ୍ୟ କୃପୟା ଦେବି ନିଧେହି ଚରଣାମ୍ବୁଜେ ॥ ୧୯॥

ଇତି ଶ୍ରୀବାଲାରକ୍ଷାସ୍ତୋତ୍ରଂ ସମ୍ପୂର୍ଣମ୍ ।



 

Comments

Popular posts from this blog

 
 ପ୍ରସ୍ତୁତ ପୁସ୍ତକ, 'ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସୌଭାଗ୍ୟ' ରୁ ଉଦ୍ଧୃତ- ବାସ୍ତୁ ଶାସ୍ତ୍ର ସ୍ଥାପତ୍ୟ ବେଦର ଏକ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ବେଦର ଅର୍ଥ ଜ୍ଞାନ ଅଟେ । “ ବିଶ୍ୱକର୍ମା ପ୍ରକାଶ ” ସବୁଠାରୁ ପ୍ରାଚୀନତମ ଗ୍ରନ୍ଥ ଅଟେ । ଏହାର ଲୋକପ୍ରିିୟତା ବିଶେଷ ଭାବେ ଉତର ଭାରତରେ ପାଳିତ ହେଉଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ଉପଲବ୍ଧ ଅଟେ । ଯଥା-ମତ୍ସ୍ୟ ପୁରାଣ , ଅଗ୍ନି ପୁରାଣ , ଭବିଷ୍ୟ ପୁରାଣ ଓ ବୃହତ ସଂହିଁତା । ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁ ଉପରେ ବିଶେଷ ପରିଲିଖିତ ହେଉଅଛି ଯଥା-ମୟମତମ୍‌ , ମାନସାର , ସମରାଙ୍ଗଣ ସୁତ୍ରଧାର , ରାଜବଲ୍ଲଭ ଏବଂ ମନୁଷ୍ୟାଳୟ ଚନ୍ଦ୍ରିକା । ପ୍ରତିମା ବିଜ୍ଞାନ ନାମକ ଗ୍ରନ୍ଥ ବାସ୍ତୁର ଏକ ଅଭିନ୍ନ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ । ଚାରୋଟି ବେଦ ଯଥା-ରିଗ୍‌ , ଯଜୁର୍ବେଦ , ଅଥର୍ବ ବେଦ ଏବଂ ଶାମବେଦ ଅଟେ । ଯଜୁର୍ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ଦେବତାଙ୍କର ମନ୍ତ୍ର ସହିତ ଆହୁତି ଦିଆଯାଇଥାଏ ଏବଂ ଏହି ବେଦରେ କର୍ମକାଣ୍ଡ ଉପରେ ବିସ୍ତୃତ ବର୍ଣ୍ଣନା କରାଯାଇଅଛି । ସାମ୍‌ବେଦରେ ରିଗ୍‌ବେଦର ମନ୍ତ୍ରକୁ କିପରି ଛନ୍ଦ ଓ ଗାୟନ ରୂପରେ ପ୍ରାର୍ଥନା କରାଯାଏ ତାହା ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇଅଛି । ଅଥର୍ବ ବେଦରେ ଜୀବନର ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଜ୍ଞାନକୁ ବର୍ଣ୍ଣ ନା କରାଯାଇଅଛି । ବାସ୍ତୁ ଗ୍ରନ୍ଥ ଯଜୁର୍ବେଦର ଅଧିକ ନିକଟତର ଅଟେ । କାରଣ ଏହି ବେଦ ଯଜ୍ଞ ଉପରେ ବିଶେଷ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଅଛି । ବେଦ ବହିଗୁଡିକୁ କୈାଣସି ପୁରୁଷ ବ୍ୟକ୍ତି ଲେଖନାହାଁନ୍ତି । ତେଣୁ ...
  ଶ୍ରୀ ବିଦ୍ୟା—[ 51 ]- 24 - 07 -202 1 ଶ୍ରୀ ବାଲା-ବାଞ୍ଛା - ଦାତ୍ରୀ - ସ୍ତୋତ୍ରମ୍- ଐଂ ବିଦ୍ୟାକ୍ଷମାଲାସୁକପାଲମୁଦ୍ରାରାଜତ୍କରାଂ କୁନ୍ଦସମାନକାନ୍ତିମ୍ । ମୁକ୍ତାଫଲାଲଙ୍କୃତଶୋଭନାଙ୍ଗୀଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ବାଙ୍ମୟସିଦ୍ଧିହେତୋଃ ॥ ୧॥ କ୍ଲୀଂ ଭଜେ କଲ୍ପବୃକ୍ଷାଧ ଉଦ୍ଦୀପ୍ତରତ୍ନାସନେ ସନ୍ନିଷଣ୍ଣାଂ ମଦାଘୂର୍ଣିତାକ୍ଷୀମ୍ । କରୈର୍ବୀଜପୂରଂ କପାଲେଷୁଚାପଂ ସପାଶାଙ୍କୁରାଂ ରକ୍ତବର୍ଣାଂ ଦଧାନାମ୍ ॥ ୨ ॥ ସୌଃ ବ୍ୟାଖ୍ୟାନମୁଦ୍ରାମୃତକୁମ୍ଭବିଦ୍ୟାଂ ଅକ୍ଷସ୍ରଜଂ ସନ୍ଦଧତୀଂ କରାବ୍ଜୈଃ । ଚିଦ୍ରୂପିଣୀଂ ଶାରଦଚନ୍ଦ୍ରକାନ୍ତିଂ ବାଲାଂ ଭଜେ ମୌକ୍ତିକଭୂଷିତାଙ୍ଗୀମ୍ ॥ ୩॥ ପାଶାଙ୍କୁଶୌ ପୁସ୍ତକମକ୍ଷସୂତ୍ରଂ କରୈର୍ଦଧାନାଂ ସକଲାମରାର୍ଚ୍ୟାମ୍ମ୍ । ରକ୍ତାଂ ତ୍ରିଣୋତ୍ରାଂ ଶଶିଶେଖରାଂ ତାଂ ଭଜେଽଖିଲର୍ଧ୍ୟୈ ତ୍ରିପୁରାଂ ଚ ବାଲାମ୍ ॥ ୪॥ ଆରକ୍ତାଂ ଶଶିଖଣ୍ଡମଣ୍ଡିତଜଟାଜୂଟାନୁବଦ୍ଧସ୍ରଜଂ      ବନ୍ଧୂକପ୍ରସବାରୁଣାମ୍ବରଧରାଂ ରକ୍ତାମ୍ବୁଜାଧ୍ୟାସିନୀମ୍ । ତ୍ୱାଂ ଧ୍ୟାୟାମି ଚତୁର୍ଭୁଜାଂ ତ୍ରିଣୟନାମାପୀନରମ୍ୟସ୍ତନୀଂ      ମଧ୍ୟେ ନିମ୍ନବଲିତ୍ରୟାଙ୍କିତତନୁଂ ତ୍ୱଦ୍ରୂପସମ୍ପତ୍ତୟେ ॥ ୫॥ ଆଧାରେ ତରୁଣାର୍କବିମ୍ବରୁଚିରଂ ସୋମପ୍ରଭଂ ବାଗ୍ଭବଂ      ବୀଜଂ ମାନ୍ମଥମିନ୍ଦ୍ରଗୋପକନିଭଂ ହୃତ୍ପଙ୍କଜେ ସଂସ୍ଥିତମ୍ । ରନ୍ଧ୍ରେ ବ୍ରହ୍ମପ...